کد خبر: 534141
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۴:۲۷:۱۲
| |

جواد اوجی،وزیر نیرو:

۱۸ درصد بانوان وزارت نیرو جزو مدیران رده عالی هستند

وزیر نیرو با تاکید بر استفاده از ظرفیت بانوان برای رشد و توسعه کشور، گفت: ۱۸ درصد کل بانوان وزارت نیرو جزو مدیران رده عالی هستند که این آمار باید در پایان دوره سیزدهم از رشد قابل توجهی برخوردار شود.

۱۸ درصد بانوان وزارت نیرو جزو مدیران رده عالی هستند
کد خبر: 534141
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۴:۲۷:۱۲

«علی‌اکبر محرابیان» ، وزیر نیرو امروز (دوشنبه) در آیین گرامیداشت روز زن به مناسبت میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) افزود: اساسی‌ترین محور در تشکیل جامعه موضوع خانواده بوده که اصلی‌ترین رکن آن، بانوان هستند.

وی، بانوان را سلول اصلی خانواده دانست و خاطرنشان‌کرد: سلول درست و سالم باعث ایجاد جامعه‌ای پرنشاط شده و این جامعه پرنشاط می‌تواند باعث رشد و پیشرفت کشور شود.

وزیر نیرو توجه و اهمیت به خانواده را اولویت اصلی جوامع برشمرد و گفت: به‌طور قطع توجه به این ظرفیت علاوه بر رشد و پیشرفت می‌تواند زمینه اعتلای همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و غیره را فراهم کند.

محرابیان ادامه‌داد: خانواده رکن اصلی جامعه است که در گرو مدیریت بانوان بوده و مدیریت این قشر از جامعه می‌تواند باعث رشد در ابعاد مختلف شود.

وی با تاکید بر استفاده  از ظرفیت زنان، خاطرنشان‌کرد: بیش از نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند و قطع به یقین کشورهایی که به این ظرفیت اهمیت داده و توجه کردند توانستند رشد بسیار خیره کننده‌ای داشته باشند، اما در جامعه‌ای که کمتر به ظرفیت زنان توجه شده شاهد بروز مشکلاتی هستیم.

وزیر نیرو گفت: کمترین انحراف ها، تخلف ها و  میزان جرایم در جامعه مربوط به بانوان است، آمار و ارقام نشان می‌دهد بیشترین تحصیل کردگان از قشر بانوان هستند، بنابراین باید در استفاده از این ظرفیت با رعایت اصول اعتقادی و اخلاقی تجدیدنظر کردو

محرابیان بیان‌داشت: کشورهایی که از ظرفیت زنان به خوبی استفاده کرده اند به پیشرفت های خیلی خوبی دست یافته اند.

وی اظهار داشت: باید در وزارت نیرو شوراها و تشکل‌های بانوان در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و خیریه جدی گرفته شده و در دستور کار قرار گیرد تا مشکلات مرتبط با این موضوع از طریق هم‌افزایی برطرف شود.

به گزارش ایرنا، در پایان این آئین، از کتاب «زیست بوم مدیریتی بانوان» با حضور وزیر نیرو و مشاور امور زنان و خانواده این وزارتخانه رونمایی شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها