محمود میرلوحی:

هر جا دولت کسری بیاورد، از جیب مردم می‌زند/ سیب‌زمینی هم کالای لوکس شده!

کارگران حتی نمی‌توانند سیب‌زمینی بخورند و سیب‌زمینی هم با این شرایط و در این دولت به کالای لوکس تبدیل شده اما آقایان به فکر محدودیت اینترنت هستند!

هر جا دولت کسری بیاورد، از جیب مردم می‌زند/ سیب‌زمینی هم کالای لوکس شده!
کد خبر: 532119
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۰۴:۰۲:۴۲

محمود میرلوحی در گفتگو با اعتماد می‌گوید:

*امسال کسری بودجه 50 درصدی داریم و درواقع کسری به اوج خود رسیده و به ‌عبارتی بودجه 500 هزار میلیارد کسری داشت.

*وقتی از تورم 40% صحبت می‌شود، باید بدانیم که این میزان تورم، با توجه به کاهش درآمد مردم و با توجه به ضریب جینی نشان می‌دهد که ساختار بودجه کشور معیوب است و منابع آن گونه که باید پایدار نیست و مصارف متناسب با منابع کشور نیست و در واقع ما کارهای موازی و غیرضروری فراوانی داریم.

*متاسفانه با اجرای غلط قانون هدفمندی یارانه‌ها روبرو بودیم. ما به یاد داریم که در دولت آقای احمدی‌نژاد چه اتفاقی افتاد و چه کار خطایی صورت گرفت و کشور به چه روزی افتاد و داستان تورم، کشور را چقدر عمیق‌تر بلعید.

*برخی از نمایندگان مجلس در روزهای گذشته خطاب به دولت گفتند که شما صدای شکسته شدن استخوان‌های مردم را نمی‌شنوید؟!

*آقای احمدی‌نژاد یارانه داد عملا 45 دلار در ماه بود ولی وقتی رفت این رقم عملا به 10 دلار تبدیل شد که امروز 1.5 دلار است.

*زمانی پول‌پاشی شد و امروز نمی‌توانیم داروی بیماری‌های خاص یا داروی دیابتی‌ها را تامین کنیم!

*امروز می‌بینیم یک بودجه از بخش‌های فرهنگی مثل حوزه‌های علمیه در 3 بخش مختلف از همین لایحه تکرار شده که ظاهرا به این دلیل بود که این عدد به چشم نیاید! مگر نمی‌گوییم کشور در حد اضطرار است و باید مصارف محدود شود! رقم مصرفی مجلس و شورای نگهبان را ببینید؛ این نشان‌دهنده جدی نبودن است و نشان از این است که هر جا کسری باشد، از نان و سفره مردم یا از تولید و اشتغال کسر می‌شود

*مساله اینترنت البته مهم است ولی وقت آن الان نیست. این یک جراحی در پیاده‌رو است! کارگران حتی نمی‌توانند سیب‌زمینی بخورند و سیب‌زمینی هم با این شرایط و در این دولت به کالای لوکس تبدیل شده اما آقایان به فکر محدودیت اینترنت هستند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها