افتتاح ۱۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در جنوب کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از افتتاح ۱۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در روستای بوئینگ زهکلوت خبر داد.

افتتاح ۱۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در جنوب کرمان
کد خبر: 531926
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۱:۰۶:۴۶

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان امروز در حاشیه سفر دو روزه به جنوب استان کرمان اظهار داشت: یکی از محوری‌ترین کارهای این نهاد ایجاد اشتغال برای خانوارهای تحت حمایت به‌منظور رسیدن به درآمد پایدار و باثبات است.

به گزارش فارس، وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد همچنین مشکلاتی که این خانواده‌ها دارند، از همان ساعات اولیه بعد سیل در منطقه حضور پیدا کردیم و بررسی میدانی را انجام دادیم.

صادقی ادامه داد: خوشبختانه بر اثر سیل خسارت جانی به کسی وارد نشده بود، اما با ابراز تأسف ۴۰ میلیارد تومان خسارت به مسکن، طرح‌های اشتغال و وسایل ضروری منازل مددجویان وارد شده است.

وی تصریح کرد: از همان روز اول رئیس کمیته امداد کشور پیگیر موضوع بودند و گزارش لحظه‌ای از مناطق سیل‌زده می‌گرفتند و  نسبت به پرداخت یک ماه حقوق مازاد برای خانواده‌های سیل‌زده قول مساعد دادند که امروز به حساب این خانوارها واریز شد.

صادقی ادامه داد: در خصوص تامین لوازم ضروری منزل مددجویان هم طبق صحبتی که رئیس کمیته امداد کشور با بنیاد مستضعفان داشتند، قول تامین وسایل ضروری مددجویان آسیب‌دیده را داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: هلال‌احمر برای تمامی خانوارهایی که آب وارد منازل آنها شده یک چادر اهداء کرده و با اقدامات انجام شده در حال حاضر خانواده‌ها به یک ثبات و سکونی رسیده‌اند و جبران خسارت آنها نیز در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: ۲۱۲ طرح اشتغال این نهاد در حوزه کشاورزی خسارت دیده و یا از بین رفته‌اند که برآورد خسارت وارد شده به این طرح‌ها حدود ۱۹ میلیارد تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه ضمن تشریح مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های سفر دو روزه خود به جنوب کرمان گفت: بخشی از سفر دو روزه‌ای که به جنوب کرمان داشتیم مربوط به بازدید از مناطق سیل‌زده و بخشی دیگر نیز بازدید از پروژه مسکن مهر در شهرستان کهنوج است که سال‌ها به کندی پیش رفته و چندین‌بار با پیمانکار و سازنده مذاکراتی در خصوص واگذاری تعدای از این واحدهای مسکونی بلاتکلیف برای مددجویان فاقد مسکن در کل شهرهای جنوبی انجام دادیم تا بتوانیم بخشی از مشکل مسکن آن ها را برطرف کنیم.

وی از دیگر اهداف سفر دو روزه خود به جنوب کرمان افتتاح ۱۰ واحد مسکونی مددجویان که با همکاری بنیاد خیریه وفاق سبز علوی سال گذشته در روستای بوئینگ زهکلوت کلنگ‌زنی شده‌اند، اعلام کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها