کد خبر: 529914
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۲۱:۰۳:۵۷
| |

معاون وزیر نفت در بازدید بدون تشریفات از پتروشیمی شیراز:

گسترش زنجیره ارزش از رویکردهای صنایع پتروشیمی است

معاون وزیر نفت و مدیر عامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید سرزده از پتروشیمی شیراز با بیان اینکه گسترش زنجیره ارزش از رویکردهای صنایع پتروشیمی در کشور است، افزود: از همه ظرفیت‌های پیش رو دراین حوزه به بهترین وجه باید استفاده کرد.

گسترش زنجیره ارزش از رویکردهای صنایع پتروشیمی است
کد خبر: 529914
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۲۱:۰۳:۵۷

شاه میرزایی در این بازدید که بدون تشریفات مرسوم و به مناسبت روز صنعت پتروشیمی، انجام شد، با بیان اینکه حرکت در مسیر پشتیبانی و مانع زدایی از تولید و در راستای گستردگی زنجیره ارزش باید تقویت شود، افزود: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، استفاده حداکثری از توان داخلی به ویژه بهره گیری از ظرفیت و قابلیت شرکت های دانش بنیان در بومی سازی تجهیزات و نیازهای راهبردی از جمله تولید کاتالیست ها از اولویت هایی است که صنعت پتروشیمی آن را دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از پتروشیمی شیراز، مهندس شاه‌میرزایی گفت: ماموریت اصلی این شرکت راهبری، هدایت و بسترسازی مناسب برای سرمایه گذاری و گسترش متوازن صنعت پتروشیمی با رویکرد گسترش زنجیره ارزش است، مواضع شجاعانه و انقلابی رئیس جمهوری نیز در این مسیر پشتوانه ای عظیم برای شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت ارزش آفرین محسوب می‌شود.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه صنایع تکمیلی مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی باید قدرت ایجاد مزیت رقابتی برای رقابت با کالاهای وارداتی یا صادراتی را داشته باشند، افزود: با گسترش زنجیره ارزش محیط کسب و کار از حیث ساختاری، قانونی و رفتاری به محیط  مطلوب نزدیک می شود، این رویکرد سبب می‌شود برای کاهش هزینه های تولید  و نتیجتا افزایش حاشیه سود و کسب مزیت رقابتی صنایع پتروشمی بتوانند فعالیت های رونق و جهش تولید را به خوبی سازماندهی و هدایت کنند.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: با نگاهی به زنجیره ارزش صنایع کشور در می یابیم که زنجیره محصولات صنایع پتروشیمی از گستردگی بیشتری برخوردار است، توسعه متوازن صنعت پتروشیمی موضوعیست که با ارج نهادن به زنجیره ارزش نمودی عینی پیدا می کند، صنایع پتروشیمی بنا دارد باتوسعه متوازن بر پایه اتیلن و گاز سنتز و مشتقات آن طرح های توسعه ای بیشتری را در دستور کار قرار دهد و برنامه ریزی های توسعه در این راستا با مشارکت شرکت های دانش بنیان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی شیراز نیز با اشاره به اهمیت بازدیدهای بدون تشریفات و سرزده مسئولان ارشد وزارت نفت از مجموعه‌های مختلف منجمله پتروشیمی شیراز، شهر شیراز را مهد صنعت پتروشیمی ایران دانست.

دکتر امین امرایی، با ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات و طرح ها و برنامه های پتروشیمی شیراز، گفت: در سال مانع زدایی از تولید، پتروشیمی شیراز با حرکت رو به جلو از همه ظرفیت های پیش رو برای افزایش محصولات تولیدی بهره گیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با اراده قوی و جمعی در راستای توسعه حاکم بر فارس، شاهد برداشته شدن گام‌های بلند و انجام اقدامات مطلوبی در زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی و افزایش محصولات صنایع پتروشیمی هستیم که در ثروت آفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید اثرگذار است.

امرایی ایجاد نگرش مثبت در صنعت نفت و پتروشیمی با اعتماد به توانمندی جوانان را مورد تاکید قرار داد و افزود: صنعت پتروشیمی نقش پراهمیتی در ایجاد ارزش افزوده منابع نفتی کشور دارد.

مدیرعامل پتروشیمی شیراز گفت: توسعه چشمگیر صنایع پتروشیمی در سال های اخیر و رشد فزاینده ای که با راه اندازی پروژه های جدید پتروشیمی به لحاظ حجم و تنوع محصولات این صنایع حاصل می شود بستر مناسبی را برای توسعه صنایع پایین دستی به عنوان مصرف کنندگان محصولات پتروشیمی فراهم کرده است.

براساس این گزارش، در پایان این برنامه، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، با حضور در جمع کارکنان پتروشیمی شیراز و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، با دیدگاه‌ها و نقطه نظرات آنان در راستای بهبود روند تولید، آشنا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها