معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:

رصد تراکنش‌های بانکی برای کاهش تعداد شرکت‌های صوری و کاغذی

مسیحی گفت: با رصد تراکنش‌های بانکی و پیاده سازی الگوی مدیریت ریسک و تمکین در نظام بانکی، تمرکز خود را بر بخش فرار مالیاتی (شرکت‌های صوری) بگذاریم.

رصد تراکنش‌های بانکی برای کاهش تعداد شرکت‌های صوری و کاغذی
کد خبر: 529443
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۵:۰۱:۵۹

محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در سال ۱۴۰۱ امیدواریم با اجرای قانون سامانه مودیان کنترل‌های لازم برای نظارت بر عملکرد اشخاص در صدور فاکتور صورت گیرد و حلقه‌های اقتصادی از حوزه واردات تا مصرف کننده نهایی، کنترل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او ادامه داد: برآورد دقیقی از تاثیر گذاری شرکت‌های صوری در نظام مالیاتی نمی‌توان ارائه کرد، ولی با انجام حسابرسی‌های مبتنی بر محتوا سعی شده اثر این شرکت‌های صوری در بخش مالیات را به حداکثر برسانیم. تمام اشخاصی که از شرکت‌های صوری خرید داشتند و اعتبار مالیاتی ناشی از شرکت‌های صوری و کاغذی رد شده و اثر آن در مالیات بر ارزش افزوده به حداقل رسیده است.

مسیحی گفت: شرکت‌های صوری، کاغذی و افرادی که از شرکت‌های صوری و کاغذی استفاده می‌کنند از ترفند‌های متفاوتی بهره می‌گیرند و از این بابت سازمان امور مالیاتی باید هوشیار باشد. ما در این راستا تلاش کردیم با رصد تراکنش‌های بانکی و پیاده سازی الگوی مدیریت ریسک و تمکین در نظام بانکی، تمرکز خود را بر بخش فرار مالیاتی بگذاریم.

او ادامه داد: برخی از شرکت‌های صوری به سمت فاکتور‌های صوری هدایت شدند و هر دو طرف معامله، واقعی هستند، ولی فاکتوری که استفاده شده صوری است. قانون سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی نظارت بیشتری بر این موضوع ایجاد می‌کنند و مدیریت این سامانه در قالب تنظیم مقررات در سازمان امور مالیاتی در حال پیگیری است. تا آن زمان از بخشی از ظرفیت درون سازمانی استفاده می‌کنیم. در سال ۱۴۰۱ بخش عمده‌ای از موضوعات قانون سامانه مودیان و پایان فروشگاهی عملیاتی و اجرایی می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها