کد خبر: 529362
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۱:۲۸:۰۰
| |

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

آماده پذیرش طرح‌ها و پیشنهادات جهاددانشگاهی در مجلس هستیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس آماده حمایت تقنینی از جهاد دانشگاهی است، گفت: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی نهادی نیمه دولتی است، اگر امکاناتی از دولت بخواهد و این موضوع نیاز به قانون داشته باشد، می‌توانیم کمک کنیم.

آماده پذیرش طرح‌ها و پیشنهادات جهاددانشگاهی در مجلس هستیم
کد خبر: 529362
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۱:۲۸:۰۰

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ با اشاره به دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال‌زایی اظهار کرد: در شرایطی که تمام دستگاه‌های متولی و مدعی اشتغال با وجود دارا بودن برنامه‌، در مرحله تئوری متوقف می‌مانند، خوشبختانه مجموعه جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های اشتغال، کارآفرینی و پژوهش دارد، گام‌های خوبی در مهارت آموزی که حلقه مفقوده‌ی اشتغال است و همچنین ترویج مشاغل خانگی برداشته است.

به گزارش ایسنا، نماینده سقز و بانه در مجلس افزود: در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی متوجه شدیم که اقدامات بسیاری در حوزه برندسازی و بازاریابی که نقش موثری در ایجاد انگیزه و رونق تولید و اشتغال دارد از سوی مجموعه جهاددانشگاهی انجام شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان این که مجلس آماده حمایت تقنینی از جهاددانشگاهی است، خاطرنشان کرد: مجلس در زمینه قانون گذاری می‌تواند کمک کننده جهاددانشگاهی باشد؛ ما آماده پذیرش هر نوع طرح و پیشنهاد از سوی مجموعه جهاددانشگاهی هستیم. با توجه به این که جهاددانشگاهی نهادی نیمه دولتی است، اگر امکاناتی از دولت بخواهد و این موضوع نیاز به قانون داشته باشد، ما می‌توانیم کمکی جدی به این نهاد کنیم.

رحیمی همچنین درباره حمایت بودجه‌ای مجلس از مجموعه‌ جهاددانشگاهی گفت: قبل‌تر حمایت‌هایی در قالب وام های خود اشتغالی و تبصره ۱۸ برای جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده است. همچنان امسال اتفاق جدیدی در بودجه افتاده و صندوقی بنام صندوق توسعه عدالت استانی در نظر گرفته شده که می‌تواند کمک کننده جهاددانشگاهی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها