کد خبر: 528334
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۱۴:۴۶:۲۰
| |

صفایی،معاون وزیر راه و شهرسازی :

اعتبار ۳۰۰ میلیون دلاری هندی‌ها برای اتصال ریل به بندر چابهار

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی دو سال آینده پروژه ریل گذاری تا زاهدان و سپس به میلک انجام می‌شود و اعتبار ۳۰۰میلیون دلاری هندی‌ها برای اتصال ریل به بندر چابهار نیز جذب خواهد شد.

اعتبار ۳۰۰ میلیون دلاری هندی‌ها برای اتصال ریل به بندر چابهار
کد خبر: 528334
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۱۴:۴۶:۲۰

علی اکبر صفایی در بازدید از بندر چابهار با اشاره به ظرفیت ۱۵ میلیون تنی این بندر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمتر از ۳ میلیون تن از ۱۵ میلیون تن ظرفیت بندر چابهار استفاده می‌شود لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا میزان فعالیت این بندر افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تربیت نیروی متخصص دریانورد برای آینده صنعت دریانوردی اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: باید همه تلاش مان را بر توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی، جذب، پرورش و آموزش نیروی انسانی متخصص و با کیفیت بکار گیریم، چرا که روند رو به رشد سازمان بنادر، محصول نیروی انسانی متخصص و متفکر است.

وی با بیان اینکه کل جامعه دریایی و بندری اعم از بخش دولتی و خصوصی را باید حمایت و تقویم کنیم، تصریح کرد: مباحث ایمنی دریایی در مرحله اول اولویت و در مرحله بعدی ایمنی بندری شامل تجهیزات، توسعه و مهندسی سواحل بایستی مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه درباره اقدامات انجام شده در توسعه بندر چابهار، خاطرنشان کرد: اقدامات بزرگی انجام شده و آنچه که باید در ادامه پیش رو باشد، بحث مهم ریل آهن است که عملیات اجرایی آن با حمایت و توجه ویژه دولت سیزدهم آغاز شده است.

صفایی با اشاره به تاکید و سیاست دولت سیزدهم بر توسعه روابط با همسایگان، عنوان کرد: باید ارتباط با کشور‌های غرب آسیا از جمله هند، عمان و شرق دریای خزر و روسیه را گسترش دهیم.

به گزارش میزان، وی در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه‌های نیمه تمام بندر چابهار باید به سرعت به بهره برداری برسد، افزود: ایجاد اشتغال برای مردم کم توقع و عزیز این منطقه بسیار مهم است و کم توجهی به محور شرق باید جبران شود.

صفایی در ادامه افزود: حضور هندی‌ها برای چابهار یک حسن است و در بحث پشتیبانی از بندر چابهار و رایزنی با کشور‌های همسایه و CIS می‌تواند به رونق چابهار کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در ادامه بر تشکیل جلسات متعدد با مشتری‌ها و سرمایه گذاران و صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی و ارتباط با اتاق‌های بازرگانی تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر در پایان با اشاره به اینکه در مقوله تردد دریایی مردم و صیادان، نسبت به ایمن سازی، اقدامات لازم انجام شده است، تکلیف اصلی سازمان بنادر را تامین ایمنی تردد دریایی عنوان کرد و گفت: کمک به این موضوع، یک تکلیف شرعی و قانونی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها