معاون هماهنگی توزیع توانیر:

برق مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

معاون هماهنگی توزیع شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: برق مشترکان پرمصرف در صورت بی‌توجهی به اخطارها و ادامه دادن به رفتار غلط مصرفی قطع می‌شود.

برق مشترکان پرمصرف قطع می‌شود
کد خبر: 522988
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۳:۳۵:۰۶

اعتمادآنلاین| غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر روز چهارشنبه در حاشیه اجرای هفتمین مانور فراگیر اصلاح و بهینه سازی روشنایی معابر در محل مرکز پایش صنعت برق در جمع خبرنگاران، افزود: صنعت برق برای مشترکان پرمصرف هم هشدار صادر کرده و هم پیام‌هایی مبنی بر لزوم رعایت الگوها داده است و اگر همچنان بی‌توجهی‌ها تداوم یابد ناگزیر با قطع برق روبرو خواهند شد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: صنعت برق همچنین اقدام به نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پر مصرف خانگی‌ کرده و این کنتورها دارای این قابلیت هستند که اگر مشترک، الگوی مصرف را رعایت نکند هم برای آنها محدودیت ایجاد کرده و حتی برق آنها را قطع کند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: اکنون این کنتورها در حال نصب بوده و از حدود 2 ماه قبل بالغ بر 80 هزار کنتور هوشمند برای مشترکان نصب شده که عمدتا در بخش خانگی و پر مصرف‌ها است.

رخشانی مهر ادامه داد: همه درخواست‌ها این است که مشترکان پرمصرف درحد الگوهایی که برای عامه مردم تعیین شده در همان حد مصرف کنند اکنون در بسیاری از شهرها و استان‌ها حداقل 75 درصد مردم زیر الگوی‌های مصرف برق استفاده می‌کنند و قبلا هم اعلام شده که بالغ بر 10 میلیون مشترک در کشور حداقل به مدت دو ماه زیر 100 کیلوات ساعت مصرف داشته‌اند.

تعدیل روشنایی معابر با هدف اعمال صرفه‌جویی در مصرف سوخت

وی در ادامه افزود: در سه سال اخیر در زمستان به دلیل مصرف زیاد گاز در بخش خانگی، دچار مشکل تامین سوخت در نیروگاه‌ها هستیم، امسال برای آنکه این اتفاق رخ ندهد وزارت نفت و وزارت نیرو به سرعت، پای کار آمده و تلاش شد تا گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها تامین شده و مخازن سوخت مایع پر شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر خاطرنشان کرد: در عین حال ممکن است سرمای زودرسی متوجه کشور شود بنابراین صنعت برق زودتر از خود شروع کرد و براین اساس و با هدف اعمال صرفه جویی، شروع به تعدیل روشنایی‌های شبکه معابر کرد.

رخشانی مهر گفت: این کار نه به معنای خاموش کردن روشنایی‌های این معابر بلکه فقط اصلاح آن است و در این طرح، هیچ معبری خاموش نخواهد شد. بلکه در نقاطی که امکان خطر کمتری داشته و نیز پارک‌هایی که روشنایی‌های بیش از حدی دارند، طرح تعدیل اجرا می شود.

وی ادامه داد:‌ برای این کار، هماهنگی‌های متعددی با وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه و نیز نیروی انتظامی و استانداری‌ها انجام شده است تا تبعات آن کاهش یابد.

پرمصرفی تنها مخصوص تابستان نیست

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه پرمصرفی در زمستان هم وجود دارد خاطرنشان ساخت: پدیده پرمصرفی یک پدیده‌ای است که در تمام طول سال وجود دارد و جالب است بدانید از حدود 30 میلیون مشترک بخش خانگی فقط 2 درصد (حدود 600 هزار مشترک) بیش از دو برابر الگو مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: گاهی این مصارف بیش از 10 برابر الگوهایی است که مردم عادی مصرف می کنند که به آنها هشدار داده شده است و پیام برای آنها ارسال می‌شود، اگر آنها رعایت نکنند برقشان قطع می شود.

اصلاح انرژی در بخش غیرمولد

رخشانی مهر در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر افزایش مصرف برق نشانه رونق در کشور است، گفت:‌ اینکه مصارف کجا باشد مهم است ما مصارف مولد و غیر مولد داریم. در بخش غیرمولد در کشور هدر رفت انرژی زیادی داریم.

وی افزود: به عنوان مثال در تابستان‌ها در زمان پیک، مصرف به حدود 60 هزار مگاوات می رسد که حدود 24هزار مگاوات آن صرفا در بخش وسایل سرمایشی مصرف می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر ادامه داد: در کشور مشترکان توجهی به دمای آسایش ندارند و کولرهای گازی در تابستان در دماهای غیر متعارف کار می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها