کد خبر: 499678
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۰۸:۴۷:۵۷
| |

مصرف آب در تهران از مرز 3 میلیون 600 هزار مترمکعب گذشت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مصرف آب بر اساس آخرین آمار در پنجم تیر ماه سه میلیون و 620 هزار متر مکعب به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه افزایش را نشان می‌دهد.

مصرف آب در تهران از مرز 3 میلیون 600 هزار مترمکعب گذشت
کد خبر: 499678
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۰۸:۴۷:۵۷

اعتمادآنلاین| محمدرضا بختیاری روز دوشنبه اظهار داشت: 2 میلیون و 495 متر مکعب آب از منابع سطحی و مابقی از منابع زیرزمینی تامین شده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: مصرف آب در روزهای سوم تیرماه سه میلیون و 638 هزار متر مکعب و در چهارم تیرماه نیز سه میلیون و 568 هزار متر مکعب به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطر نشان کرد: سه میلیون متر مکعب معادل حجم آب دریاچه چیتگر است. میزان مصرف آب این روزهای تهران حدود سه میلیون و 600 هزار متر مکعب است که معادل 1.2 برابر مخزن دریاچه چیتگر است.

وی با اشاره به کاهش منابع آبی در تهران گفت: در سال آبی امسال حدود 30 تا 5 درصد میزان بارندگی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است اما سال گذشته وضعیت برعکس بود و سال های 98 و 99 پر باران ترین سال ها در طول 50 سال گذشته بودند.

بختیاری ادامه داد: در پایان اسفند ماه هر سال ارتفاع برف در اطراف سد لار به 6 و نیم متر می رسید که امسال حداکثر ارتفاع برف در این منطقه یک متر بود.

وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت مصرف آب رنگبندی تعیین شده است گفت: رنگهای سبز، زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده است که اولویت برخورد با مصارف فضای سبز و بنایی، مشترکان تجاری و دولتی و در آخر پرمصرف‌ها و بدمصرف‌های خانگی خواهد بود.

وی بیان داشت: از اول تیرماه برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف اخطار ارسال شده است و در صورت تداوم افزایش، محدودیت مصرف را اعمال خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: اکنون تهران در وضعیت نارنجی است و به مرحله قرمز و هشدار نرسیده است که در این راستا نیازمند همکاری شهروندان در مدیریت مصرف هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها