کد خبر: 312105
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۲۰:۰۸:۳۵
| |

آذری جهرمی با اشاره به نقشه توسعه ارتباطات روستایی کردستان:

نقاط سفید نقشه ارتباطی کردستان را سبز می کنیم/ پوشش 50 درصد روستاهای فاقد پوشش تلفن همراه/ راه اندازی 100 سایت اینترنت پرسرعت در سال‌جاری

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری استان کردستان برنامه‌های این وزارتخانه را برای جبران عقب ماندگی ارتباطات روستاهای این استان اعلام و تاکید کرد که نقاط سفید نقشه کردستان سبز می شود.

نقاط سفید نقشه ارتباطی کردستان را سبز می کنیم/ پوشش 50 درصد روستاهای فاقد پوشش تلفن همراه/ راه اندازی 100 سایت اینترنت پرسرعت در سال‌جاری
کد خبر: 312105
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۲۰:۰۸:۳۵

اعتمادآنلاین| محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری استان کردستان با اشاره به پروژه های راه اندازی شده ارتباطی در این استان، گفت:اقدامات انجام شده در یک سال گذشته بیشتر جبران عقب ماندگی بجای مانده از سال های گذشته بوده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، آذری جهرمی از ایجاد دسترسی 30 شهر استان کردستان به اینترنت 3G و 4G خبر داد و گفت: در یک سال گذشته بیش از 220 میلیارد تومان برای توسعه دسترسی در مناطق شهری استان کردستان هزینه شده و تا پایان سال جاری برنامه هایی برای توسعه کمبودهای دسترسی روستایی در حال انجام است.


آذری جهرمی به نقشه ای که از توسعه ارتباطات در چند روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده است اشاره کرد و گفت: واقعیت این نقشه عدم توسعه ارتباطات مناسب در روستاها است.


وی افزود: از 1309 روستای استان کردستان 890 روستا بالای بیست خانوار پوشش تلفن همراه دارند و 500 روستا فاقد پوشش است که البته دلیل این عقب ماندگی کم توجهی و عدم پیگیری نبوده و یکی از دلایل اصلی آن موقعیت جغرافیایی این استان است.


وی یکی دیگر از دلایل این کمبودها را نبود شبکه فیبر نوری در این مناطق عنوان کرد و افزود: به همین منظور برنامه توسعه 200 کیلومتری فیبر نوری در حال انجام است که بخشی از این شبکه توسعه یافته و بخشی دیگر در حال انجام است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید به اینکه نقاط سفید و فاقد ارتباطات مناسب نقشه ارتباطی کردستان را سبز می‌کنیم، گفت: این کار وظیفه ما است و تلاش می کنیم در یک برنامه زمانبندی شده به این هدف برسیم.


وی از نوسازی 355 سایت GSM همراه اول خبر داد و افزود: 25 سایت از این تعداد در همین دو هفته گذشته متصل شده است.


آذری جهرمی از تعهد شرکت ایرانسل برای نصب 100 سایت برای دسترسی روستائیان استان کردستان به اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: تلاش می کنیم 20 سایت تا پایان تیرماه و 80 سایت نیز تا سفر رئیس جمهوری به این استان آماده بهره برداری شود.


وی همچنین از راه اندازی مرکز داده استان کردستان و مجتمع ICT استان تا پایان تابستان خبر داد.


آذری جهرمی با بیان اینکه توسعه ارتباطات 500 روستای استان کردستان در بودجه 98 دیده نشده است، تصریح کرد: این کار را به عنوان یک کار ویژه پیگیری می کنیم تا بتوانیم 50 درصد این روستاها را تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم که البته کار سختی است.


وزیر ارتباطات در پاسخ به درخواست استاندار کردستان درباره استفاده از ظرفیت اهل تسنن در مدیریت های ملی، با اشاره به اینکه این کار در وزارت ارتباطات انجام شده، از استاندار خواست افراد توانمند در این حوزه را به همین منظور معرفی کند.


بر اساس این گزارش، آذری جهرمی در پایان سخنان خود از 42 پروژه ارتباطی این استان با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد تومان رونمایی کرد.


وزیر ارتباطات ظهر امروز در ابتدای ورود به استان کردستان در مزار شهدای این شهر حاضر و به مقام شهدا ادای احترام کرد و بعد از آن از فعالیت شرکت دانش بنیان شبیه سازهای صنعتی بازدید کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها