کد خبر: 222242
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۳:۱۶:۰۰
| |

۶ ماه از وعده شهردار بجنورد گذشت

سایت «شفاف سازی قراردادهای شهرداری بجنورد» چه زمانی راه‌اندازی می‌شود؟

دی ماه سال گذشته بود که شهردار بجنورد از راه‌اندازی سایتی برای شفاف‌سازی قراردادهای مالی و پیمان‌های شهرداری این شهر خبر داد اما با گذشت 6 ماه از آن تاریخ٬ هنوز خبری از این سایت نیست.

سایت «شفاف سازی قراردادهای شهرداری بجنورد» چه زمانی راه‌اندازی می‌شود؟
کد خبر: 222242
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۳:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| روح‌الله براتیان شهردار مرکز استان خراسان‌شمالی 18 دی ماه سال 96 در مصاحبه‌ای با اصحاب رسانه استان از راه‌اندازی سایت شفاف سازی قراردادهای شهرداری خبر داد.

وی در این نشست گفت: شهرداری نهاد عمومی غیر‌دولتی است که حاکمیت آن با مردم بوده و هیچ‌گونه امر و نهی از سوی شهرداری بر مردم صورت نمی‌گیرد.

براتیان با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه تمام فعالیت‌های شهرداری را رصد کنند افزود: نباید فضایی را ایجاد کرد که اصحاب رسانه به برخی از مشکلات شهری نپردازند چرا که جراید و خبرگزاری‌ها وام‌دار کسی نبوده و مستقل هستند. همچنین مسئولان مدیریت شهری گاهی از بعضی مسائل مطلع نیستند و اگر مطلع باشند بی‌تفاوت نیستند لذا اصحاب رسانه مکتوب و غیرمکتوب به‌طور دقیق فعالیت‌های این مجموعه را دنبال کنند.

شهردار بجنورد با اشاره به بحث شفافیت در قراردادهای مالی شهرداری تصریح کرد: مردم باید از تمام مسائلی که بار مالی برای شهرداری دارند مطلع باشند لذا قصد داریم با طراحی سایتی مشخص، هر آنچه که در حوزه مالی شهرداری رخ می‌دهد مردم از آن‌ها مطلع شوند. همچنین کلیه خریدهای شهرداری از سامانه خریداری شده و افراد در آن دخیل نیستند لذا هرچه با مردم شفاف‌تر باشیم در افزایش سرمایه اجتماعی نیز موفق‌تر هستیم.

با این حال تا کنون خبری از این سایت نیست و در سایت شهرداری بجنورد نیز قسمت مربوط به مزایدات و مناقصات بسته بوده و هیچ دسترسی به آن امکان پذیر نیست.

در تازه‌ترین اقدام٬ شهردار بجنورد در نامه‌ای از مسئول امور پیمان‌های شهرداری خواسته تمام قراردادها از زمان انتخابش به‌عنوان شهردار را در سایت شهرداری منتشر کنند. دستوری که آن نیز تا‌کنون اجرایی نشده و تلاش خبرنگاران برای چرایی عدم راه‌اندازی این سامانه بی‌پاسخ مانده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها