کد خبر: 222126
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۰۸:۵۹:۰۰
| |

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

سهم اندک جابه‌جایی بار و مسافر در شبکه ریلی

‌عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سهم جابه‎جایی بار و مسافر در شبکه ریلی اندک است.

سهم اندک جابه‌جایی بار و مسافر در شبکه ریلی
کد خبر: 222126
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۰۸:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید کیان‎پور با تاکید بر ضرورت توسعه شبکه حمل‎و‎نقل ریلی در کشور اظهار کرد: تا زمانی که قیمت‎ها واقعی نشده، نمی‎توان به بهبود وضعیت شبکه ریلی امیدوار بود زیرا کمبود بودجه دولت کمکی در این راستا نمی‎کند.


وی با بیان اینکه سهم حمل‎و نقل‎ریلی در حوزه جابه‎جایی بار باید به بیش از 30 درصد و در حوزه جابه‎جایی مسافر به بیش از 20 درصد برسد، افزود: متاسفانه اکنون سهم حمل‎و‎نقل ریلی در حوزه بار نهایت 10 درصد و در حوزه جابه جایی مسافر 5 الی 6 درصد است.

کیان‎پور با تاکید بر اینکه باید جاذبه و ظرفیت کافی برای سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل‎و‎نقل ریلی ایجاد شود، تصریح کرد: ایجاد توجیه اقتصادی برای توسعه شبکه ریلی و همچنین جذب بار و مسافر در این حوزه لازم است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس ‌با اشاره به اینکه تکمیل کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب در حوزه ریلی یکی از راهکارهای ایجاد توجیه اقتصادی برای جذب بار و مسافر در شبکه است، تصریح کرد: ایجاد حمل‎و‎نقل ترکیبی نیز دیگر مولفه‎ای است که می‎تواند حتی شبکه ریلی را در جابه‎جایی مسافر و بار میان ایران و کشورهای دیگر موفق کند.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر استراتژی کشور در حوزه حمل‎و‎نقل ریلی، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر حمل‎و‎نقل ریلی بیشترین سهم ارزآوری را برای کشورهای مختلف دارد ایران نیز باید با توسعه این بخش حمل و نقل بتواند سهم بیشتری از جابه جایی بار و مسافر را بر عهده بگیرد.

کیان‎پور ادامه داد: پرداخت یارانه در حوزه حمل و نقل ریلی اقدام نامناسبی است که وابستگی این بخش حمل و نقل به حمایت‎های دولت را بیشتر کرد، از این رو واقعی سازی نرخ‌ها لازم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها