کد خبر: 216771
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۸:۳۳:۰۰
| |

استاندار قزوین مطرح کرد:

کاهش ساعات کار اداری در قزوین

با دستور استاندار قزوین برای صرفه جویی در مصرف برق ساعات داری در استان قزوین از ساعت 7.30 تا 13.30 اعلام شد و کارمندان یک ساعتد زودتر تعطیل می شوند.

کاهش ساعات کار اداری در قزوین
کد خبر: 216771
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه مدیریت بحران که عصر دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: وضعیت گرمای هوا در استان و بالا رفتن میزان مصرف آب و برق نگران کننده است و باید مدیریت مناسبی در این بخش صورت گیرد.

وی اضافه کرد:برای عبور از تابستان گرم بدون هر گونه مشکل و یا خاموشی برق و یا قطع آب نیازمند همراهی همه مردم و مسئولان استان هستیم و باید کمبودها راجدی بگیریم تا دچار مشکلات بیشتر نشویم.

استاندار قزوین تصریح کرد: همه دستگاههای اجرایی باید در صرفه جویی در مصرف آب و برق پیشگام باشند و اگر مدیری به این موضوع بی توجهی کند و مصرف آنها بالا باشد برخورد خواهیم کرد.

ادارات یک ساعت زودتر تعطیل می شوند

زاهدی بیان کرد: برای کاهش میزان مصرف انرژی، ادارات استان قزوین از فردا سه شنبه با یک ساعت کاهش حجم کاری در ساعت 13.30 تعطیل خواهند شد تا بتوانیم میزان مصرف انرژی را در استان کنترل و مدیریت کنیم.

استاندار یادآورشد: همه دستگاههای اجرایی موظفند از دیزل ژنراتور برای تامین برق خود در ساعات اداری استفاده کنند تا به نیروگاهها برای تامین بار اضافی فشاری وارد نشود.

زاهدی یادآورشد: همچنین دیزل ژنراتورهای ادارات باید در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گیرد تا در صورت لزوم برای تامین آب شرب مورد استفاده قرار گیرد.

واحدهای صنعتی تعطیلات خود را جابجا کنند

وی بیان کرد: از واحدهای صنعتی هم انتظار داریم به توصیه های شرکت توزیع نیروی برق اهمیت دهند و با جابجایی تعطیلات خود از روز جمعه به یکی از روزهای وسط هفته در پیک بار از استفاده از دستگاههای پرانرژی اجتناب کنند.

استاندار قزوین همچنین از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین خواست برنامه زمان بندی خاموشی را به اطلاع مردم و شهروندان برساند تا ضمن آگاهی از زمان قطع برق محلات برنامه ریزی منظمی در این زمینه صورت گیرد و مشکلات به حداقل برسد.

روزانه 50 مگاوات برق خاموشی اعمال می شود

سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین هم گفت: باید روزانه 50 مگاوات برق در استان قزوین خاموشی اعمال کنیم تا کمبودها جبران شود و این برنامه از هفته گذشته عملیاتی شده است.

ادارات از ساعت 11 تا 15 صرفه جویی کنند

وی اضافه کرد: باید مدیریت مصرف در مشترکین خانگی و ادارات نیز جدی گرفته شود و اگر 10 درصد صرفه جویی صورت گیرد می توانیم تابستان را با مشکلات و خاموشی کمتری پشت سر بگذاریم.

چگینی با اشاره به میزان تولید انرژی برق در استان تصریح کرد: در نیروگاه شهید رجایی 2040 مگاوات، در نیروگاه بادی کهک میزان 50 مگاوات، در نیروگاه بادی سد منجیل 20 مگاوات، در نیروگاه بادی آرین مه باد 62 مگاوات، تولیدپراکنده توسط بخش خصوصی 120 مگاوات تولید انرژی داریم.

زمان اوج بار در قزوین خاموشی داریم

بهادیوند چگینی بیان کرد: در پیک بار در ساعات 12 تا 16 و نیز 19 تا 23 باید مردم مصرف خود را کاهش دهند و مجبور هستیم خاموشی را در این ساعات اعمال کنیم.

وی اضافه کرد: در ادارات در ساعات 11 تا 15 نیازمند صرفه جویی و مدیریت مصرف هستیم تا از تابستان با خاموشی کمتری عبور کنیم.

بر اساس اعلام شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین زمان پیک بار از ساعت 12 تا 16 و نیز 19 تا 23 اعلام شده است و در ادارات نیز پیک بار از ساعت 11 تا 15 است که باید در این زمان از استفاده بیش از حد از انرژی برق و وسیال پر مصرف خودداری شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها