انتقاد یک روزنامه از ایده قطع اینترنت در روز کنکور؛ مدت‌هاست اینترنت مستمسکی برای تامین اهداف سیاسی شده

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: مدت‌هاست که اینترنت مستمسکی برای تامین اهداف سیاسی شده و نزدیک به چهار ماه است که این زیرساخت حیاتی، تحت عنوان حفظ امنیت کشور با محدودیت و اختلال گسترده همراه است. گویا این‌بار قرار است «کنکور» بهانه محدودسازی‌های تازه‌ اینترنت شود.

انتقاد یک روزنامه از ایده قطع اینترنت در روز کنکور؛ مدت‌هاست اینترنت مستمسکی برای تامین اهداف سیاسی شده
کد خبر: 590532
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۲۰:۰۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی از ایده قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور سراسری انتقاد کرد و آن را ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین راه برای حفظ امنیت جلسه کنکور برشمرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، مدت‌هاست که اینترنت مستمسکی برای تامین اهداف سیاسی شده و نزدیک به چهار ماه است که این زیرساخت حیاتی، تحت عنوان حفظ امنیت کشور با محدودیت و اختلال گسترده همراه است. گویا این‌بار قرار است «کنکور» بهانه محدودسازی‌های تازه‌ اینترنت شود و مدیران سازمان سنجش در انتظار نظر شورای امنیت کشور برای اعلام چند و چون این محدودیت‌ها هستند.اگرچه با پیشرفت فناوری‌، هر روز مسیرهای تازه‌ای برای کنترل تقلب و سوءاستفاده از ارتباطات اینترنتی ایجاد می‌شود، اما گویا وزارت علوم و سازمان سنجش ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین راه را برای حفظ امنیت جلسه کنکور برگزیده‌ و بی‌توجه به عواقبی که قطع اینترنت برای گروه‌های مختلف ایجاد می‌کند، درصدد پیاده‌سازی این ایده است.

دنیای اقتصاد در ادامه نوشته است: اگرچه حالا اینترنت به‌عنوان یکی از ابزارهای اساسی تسهیل تقلب در این آزمون سرنوشت‌ساز مطرح می‌شود و قطع آن برای حفظ امنیت آزمون ضروری انگاشته می‌شود، اما از گذشته و حتی پیش از آنکه این فناوری فراگیر شود نیز موضوع تقلب و فروش سوالات کنکور مطرح بود. کما اینکه حالا نیز زمزمه‌هایی از فروش سوالات کنکور از طریق شبکه‌های مخفی و پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال به گوش می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها