کد خبر: 585290
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۱۳:۵۳:۴۴
| |

استاندار کردستان:

مردم کردستان طعم تلخ محرومیت را بیشتر از همه چشیده‌اند

استاندار کردستان گفت: مردم کردستان بیش از هر مردم دیگری در کشور سهم تلخ محرومیت ناشی از ناامنی را چشیده اند.

مردم کردستان طعم تلخ محرومیت را بیشتر از همه چشیده‌اند
کد خبر: 585290
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۱۳:۵۳:۴۴

اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز پنجشنبه(۱۰ آذر) در دیدار رییس جمهور با مردم سنندج که در سالن آزادی این شهر برگزار شد،با اشاره به اینکه امروز طرح سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج به عنوان  یکی از طرح های بزرگ استان به شمار می رود اظهار کرد: برای تامین آب شرب این شهر ۲۸ کیلومتر خط انتقال در سخت ترین مسیر کوهستانی اجرا شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این پروژه که حدود هشت سال جزو مطالبات جدی مردم بود امروز به بهره برداری کامل رسید و جزو باکیفیت ترین و گواراترین آب های کشور است که در اختیار مردم می گیرد.

استاندار کردستان عنوان کرد: بر اساس دستور رییس جمهور، توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری کردستان به عنوان یکی از اهداف جدی در اولویت مدیران استان قرار دارد و همانگونه که بین مردم استان انسجام و وحدت برقرار است بین مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس و همه دست اندرکاران نیز هم همدلی و تعامل برقرار است.

وی با بیان اینکه در سال پایانی دولت گذشته، کردستان از نظر ایجاد اشتغال در جدول رده بندی رتبه سی و یکم را در کشور داشت ادامه داد: به رغم اینکه تعهد استان برای ایجاد اشتغال ۲ برابر شد، امسال موفق به کسب رتبه دوم در کشور شدیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه تعهد استان در زمینه اشتغال در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰۲ درصد رشد یافت، گفت: اکنون بر صحت سنجی و راستی آزمایی این آمارها متمرکز شدیم.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آماری ایران؛ کردستان در سال گذشته رتبه پنجم را از نظر بیکاری داشت و امروز به میانه کشور رسیده است.

به گفته کوشا، کردستان در نرخ تورم منتهی به مهرماه سال گذشته با ۵۱ درصد، رتبه نا مطلوبی داشت، اما امروز هفت درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است که باید بیشتر از این میزان باشد.

وی، ادامه داد: مردم کردستان بیش از هر مردم دیگری در کشور سهم تلخ محرومیت ناشی از ناامنی را چشیده اند و در ماه های اخیر هم با عدم پاسخگویی با ضد انقلاب و دشمنان، نشان دادند ادارک درستی از اثرات نامطلوب ناامنی بر معیشت و توسعه دارند. امروز کردستان در مسیر پیشزفت قرار دارد و معتقدم با تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری جهشی را در همه شاخص های استان خواهیم داشت.

استاندار کردستان از آغاز عملیات اجرایی کارخانه طلا قلقله سقز در این سفر خبرداد و خاطرنشان کرد: امروز پروژه طلای سقز هم با سرمایه گذاری بیش از هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

وی افتتاح پروژه راه آهن تهران - همدان - سنندج را از دیگر پروژه های اولویت دار استان ذکر کرد و یادآور شد: امید است بتوانیم این پیروژه را با دستور رییس جمهور و همراهی مجموعه دولت در نیمه اول سال آینده و در سفر بعدی رییس جمهور به افتتاح برسانیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها