کد خبر: 565261
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۲۰:۲۴:۴۴
| |

۱۱ هزار تشکل کارگری در پی رفع مشکلات کارگران

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور کارگری از وجود بیش از ١١ هزار تشکل کارگری در کشور جهت رفع مشکلات کارگران خبر داد.

۱۱ هزار تشکل کارگری در پی رفع مشکلات کارگران
کد خبر: 565261
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۲۰:۲۴:۴۴

غلامرضا عباسی بعد از ظهر امروز در اولین جلسه مشترک اتحادیه تعاونی‌های تأمین نیاز استادکاران و کارگران ساختمانی فصلی کشور گفت: ایجاد صنوف کارگری یکی از عوامل رونق تولید است.

​به گزارش فارس، وی یکی از مهمترین وظایف تشکل‌های صنفی را تقویت و توانمندسازی تشکل‌ها و نمایندگان خود در مراجع تصمیم گیری و تصمیم سازی دانست و اظهار داشت: بیش از ١١ هزار تشکل کارگری در کشور تشکیل شده که تشکل‌های صنفی و تعاونی‌ها باید با ورود به حوزه‌های تعاونی مصرف، مسکن و تأمین نیاز در راستای رونق اقتصادی خود قدم بردارند.

او با اشاره به لزوم توانمند سازی کارگران گفت: توانمندسازی کارگران و قشر شاغل در مشاغل موقت و سیار یکی از اهداف مهم تشکل‌های کارگری است و انجمن‌ها و تعاونی‌ها باید با هم افزایی و در کنار هم قرار گرفتن در راستای بهبود وضعیت اقتصادی، بیمه، معیشت، امنیت شغلی، بهداشت و ایمنی کارگران تمام تلاش خود را به کار گیرند.

در ادامه مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تأمین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کشور نیز طی سخنانی اظهار داشت: بیش از یک سال است که از ایجاد اتحادیه تعاونی استادکاران و کارگران ساختمانی کشور گذشته است و تفاهم‌نامه‌ای با فنی حرفه‌ای و صندوق بیمه اجتماعی کشور منعقد کرده است.

جمشید دیوسالار ادامه داد: کارگروه مسکن ایجاد شده و از فضای مجازی در دوران کرونا برای پیشبرد اهداف این اتحادیه استفاده کرده‌ایم.

وی از طراحی و اجرای اپلیکیشن سامانه اعزام به کار برای اعزام کارگران به کار خبر داد و گفت: نمونه نهایی این مهم تست شده است، همچنین برای اولین بار در کشور کیف پول الکترونیک برای جوامع کارگری را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا مجموعه زر در کنار واحد پولی ریال قرار می‌گیرد.

دیوسالار متذکر شد: تفاهم و تعامل اتحادیه با شبکه زر موجب مراودات پولی برای جامعه کارگران می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها