کد خبر: 457395
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۱۵:۳۵:۰۰
| |

امام جمعه رشت:

امروز افول آمریکا به نقطه اوج خود رسیده است

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگران حاضر در مصلی این شهر اظهار کرد: جو بایدن و ترامپ برای ما فرقی نمی کند چنانکه جو بایدن هم خود از طراح برهم زدن خاورمیانه بود.

امروز افول آمریکا به نقطه اوج خود رسیده است
کد خبر: 457395
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۱۵:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگران حاضر در مصلی این شهر اظهار کرد: جو بایدن و ترامپ برای ما فرقی نمی کند چنانکه جو بایدن هم خود از طراح برهم زدن خاورمیانه بود.

وی عنوان کرد: در طول سالیان زیاد سیاستمداران آمریکا از جمله رئیس جمهور جدید این کشور، خواهان ناامنی در جهان به خصوص در خاورمیانه و کشورهای آسیایی و اسلامی بوده و ترفندهای زیادی را انجام داده اند که می توان به توطئه برای اختلاف افکنی بین ملت ها و دولت ها، تشکیل گروه های تروریستی و ایجاد ناامنی برای مسلمانان در اورپا اشاره کرد.

وی عنوان کرد: از سویی امروز افول آمریکا به نقطه اوج خود رسیده و هم اینک شاهدیم که مردم این کشور که از وضعیت سیاسی کشور، دولتمردان و نظام سلطه گری آمریکا به ستوه آمده اند اعتراضات خود را با حمله به کنگره آمریکا نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: هم اینک وضعیت سلطه گران آمریکا به جایی رسیده که این آبروریزی حتی یک قرن دیگر با این کشور خواهد ماند و مردم به خوبی فهمیده اند که مسئولان آمریکا چه ماهیتی دارند و معنای حقوق بشر در آمریکا که فقط یک شعار بود را دریافته اند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه با اشاره به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران اظهار کرد: پس از ترور شهید فخری زاده، مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند تا یک قانون راهبردی را با 9 ماده برای مقابله با چالش های کشورهای سلطه گر تصویب کند و از سازمان انرژی هسته ای هم خواست تا غنای سوخت هسته ای را به 20 درصد افزایش داده و نیروگاه فوردو را فعال کند.

وی تصریح کرد : انرژی هسته ای می تواند در بسیاری از صنایع پزشکی موثر باشد اما دشمنان ما نمی خواهند که حتی ما در بخش های پزشکی از انرژی هسته ای بهره مند شویم.

امام جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قیام 19 دیماه سال 58 مردم قم گفت: با توجه به توهینی که به علما و امام راحل شده بود، علما و مردم غیور قم در این روز قیام کردند که این امر باعث عقب نشینی رژیم طاغوت شد و پس از آن نیز زمینه های پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فراهم شد.

آیت الله فلاحتی همچنین به برگزاری نخستین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: مردم فهیم ایران اسلامی به طرق مختلف در این سالگرد شرکت کردند و عشق و ارادت خود را به بزرگ مرد دفاع از ایران اسلامی و مسلمانان نشان دادند و جلوه ای دیگر از قدرشناسی و بصیرت خود را به تصویر کشیدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها