کد خبر: 645524
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ۱۵:۰۰:۵۲
| |

هشدار آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، با عبور امواج تراز میانی جو از امروز تا اواخر وقت دوشنبه شاهد افزایش دما در ارتفاعات به تناوب وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود.

هشدار آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران
کد خبر: 645524
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ۱۵:۰۰:۵۲

هواشناسی و مدیریت بحران مازندران با اشاره به افزایش دما نسبت به آتش سوزی عرصه های جنگلی در استان هشدار داد.

به گزارش مهر، بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، با عبور امواج تراز میانی جو از امروز تا اواخر وقت دوشنبه شاهد افزایش دما در ارتفاعات به تناوب وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود.

افزایش پتانسیل آتش سوزی، ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی به خصوص در جاده‌های کندوان و هراز و اختلال در ترددهای جاده‌ای و خسارت به سازه‌های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی از پیامدهای فعالیت این سامانه خواهد بود.

همچنین در این اخطاریه توصیه شده، از تردد، تفرج، برپایی چادر و اقامت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و فضاهای باز خودداری شود و رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی استان به ویژه در هنگام شب و عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مأموران پلیس راه و نیروهای راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

کوهنوردان و گردشگران با توجه به پیش بینی رعد و برق و بارش‌های رگباری، از صعود به ارتفاعات و مناطق باز کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در دهانه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند و دامداران، دام‌های خود را به دور از بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها؛ فضاهای باز، ارتفاعات و در مناطق امن نگهداری کنند.

شهرداران استان نسبت به پاکسازی و لایروبی کانال‌ها و جوی‌های سطح شهر و نیز بازدید و تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی و سازه‌های موقتی در سطح شهرها اقدام لازم را انجام دهند و از انجام همه فعالیت‌های دریایی، تفریحی و صیادی هنگام مواج و طوفانی بودن دریا خودداری شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها