کد خبر: 641008
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ۱۷:۰۸:۰۶
| |

هشدار سیل هواشناسی برای استان مازندران

هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از عصر جمعه تا صبح روز شنبه آینده، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب و سیلاب هشدار داد.

هشدار سیل هواشناسی برای استان مازندران
کد خبر: 641008
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ۱۷:۰۸:۰۶

هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، با اشاره به شکل گیری جریانات خنک شمالی و عبور موج از تراز میانی جو، نسبت به بارش باران، گاهی به صورت رگباری، وزش باد به نسبت شدید، رعد و برق، کاهش دما و احتمال بارش تگرگ در طی این مدت هشدار داد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی اثر مناطق این سامانه را شهرهای ساری، آلاشت، بهشهر، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه شمالی، سوادکوه، تنکابن، جویبار، چالوس، میاندورود، رامسر، سیمرغ، شیاده، بند پی عباس آباد، فریدونکنار، قائم شهر، آمل، کیاسر، گلوگاه، کیاسر محمود آباد، نکا، نور، نوشهر و رینه اعلام کرد.

آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، رانش زمین، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده ای نیز اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی ذکر شده است.

هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان نیز توصیه کرد علاوه بر خودداری از صعود به ارتفاعات، مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و اسکان نیافتن در کنار رودخانه ها، هنگام تردد در جاده ها جوانب احتیاط را رعایت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها