کد خبر: 645439
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ۲۱:۲۵:۰۰
| |

اعتراض به اجرای طرح گردشگری در آشوراده توسط رئیسی؛ نه ساحل ماسه‌ای می‌ماند نه جاذبه طبیعی

روزنامه دنیای اقتصاد یا انتقاد از اجرای طرح گردشگری در روستای آشوراده نوشت: طرحی که دولت‌های پیشین نمی‌توانستند از دادستانی مجوزش را بگیرند، رئیسی روبان افتتاحش را برید.

اعتراض به اجرای طرح گردشگری در آشوراده توسط رئیسی؛ نه ساحل ماسه‌ای می‌ماند نه جاذبه طبیعی
کد خبر: 645439
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ۲۱:۲۵:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد از اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده انتقاد کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، پس از چندین دهه چالش بر سر طرح گردشگری آشوراده، بالاخره دیروز با حضور رئیس‌جمهور این طرح جنجالی کلید خورد. پیش از این در آذر امسال «محمدجواد ساوری» مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری گلستان در مناظره‌ای که با «محمود تقی‌پور»، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست میانکاله داشت، این روز را پیش‌بینی کرده و گفته بود: «در برابر هرگونه اما و اگری می‌ایستد.» این در حالی بود که محیط‌بان آشوراده به پشتوانه دیدگاه کارشناسان محیط‌زیست نظر دیگری داشت. این کارشناسان سال‌هاست که معتقدند، به هزار و یک دلیل نباید طرح‌های گردشگری در آشوراده اجرایی شود.

این روزنامه افزوده است: یکی از آن دلایل این است: «اینجا محل تجمع پرندگان بسیاری است و بسیاری از گردشگران برای دیدن این پرنده‌ها می‌آیند. اگر دستکاری بیشتری در این منطقه صورت گیرد، تجمع پرنده‌ها در آن قسمت به‌واسطه از بین رفتن منابع غذایی یا فرصت استتار بین نیزارها و... دچار مشکل شده و این جاذبه‌ گردشگری از بین می‌رود. دراین‌صورت، نه ساحل ماسه‌ای داریم و نه جاذبه طبیعی.»

دنیای اقتصاد نوشته است: در پایان دوره احمدی‌نژاد اما امتیاز سرمایه‌گذاری در آشوراده به یک شرکت لبنی واگذار شد که انتقادات و مناقشات بسیاری را در پی داشت. دولت روحانی با پیگیری ابتکار بار دیگر خواست این جزیره را به بخش خصوصی واگذار کند؛ اما جلوی این کار گرفته شد. اکنون طرحی که دولت‌های پیشین نمی‌توانستند از دادستانی مجوزش را بگیرند، رئیسی روبان افتتاحش را برید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها