کد خبر: 641722
|
۱۴۰۲/۰۸/۳۰ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

اعتراض روزنامه اصولگرا به کمبود پرستار در کشور؛ مهاجرت پرستاران بهترین بخش این تراژدی است

روزنامه جوان نوشت: کار فشرده و شیفت‌های اجباری به دلیل کمبود نیرو و اضافه کار ساعتی ۱۵ هزار تومان پرستاران را بی‌انگیزه می‌کند و این بی‌انگیزگی یعنی بی‌توجهی به بیمار و در نهایت آسیب و مرگ او! پس مهاجرت این نیرو‌های بی‌انگیزه شاید بهترین بخش این تراژدی باشد؛ آن هم در شرایطی که کسی به فکر بیماران نیست!

اعتراض روزنامه اصولگرا به کمبود پرستار در کشور؛ مهاجرت پرستاران بهترین بخش این تراژدی است
کد خبر: 641722
|
۱۴۰۲/۰۸/۳۰ ۲۱:۲۰:۰۰

روزنامه اصولگرای جوان نسبت به مهاجرت پرستاران هشدار داده است. 

به گزارش جوان، «پرستار کم داریم»؛ این ماجرای تازه‌ای نیست و از تریبون‌های مختلف کمبود پرستار در کشورمان هشدار داده شده‌است، حالا در کنار معضل تربیت پرستار، حقوق‌های ناچیزی که نمی‌تواند به پرستاران برای ماندگاری انگیزه کافی بدهد، چالش مهاجرت پرستاران را هم باید اضافه کرد؛ موضوعی که موجب شد در ماه‌های اخیر با وجود افتتاح چند بیمارستان بزرگ از جمله بیمارستان مهدی، بیمارستان غدیر و بیمارستان کودکان حکیم، چالش کمبود پرستار به شکلی جدی‌تر خودنمایی کند.

این روزنامه افزوده است: ماجرای تهدید به مهاجرت برای اصلاح تعرفه‌ها و افزایش درآمد، پیش از این بار‌ها از سوی پزشکان مطرح شده‌بود و حالا پرستاران هم وارد این وادی شده‌اند. البته که میان دریافتی پزشکان و پرستاران تفاوت از زمین تا آسمان است. بگذریم از اینکه بخش مهمی از بار سلامت هم روی دوش پرستاران است و کمبود و نارضایتی آن‌ها می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را بر نظام سلامت وارد کند.

جوان تاکید کرده است: کار فشرده و شیفت‌های اجباری به دلیل کمبود نیرو و اضافه کار ساعتی ۱۵ هزار تومان پرستاران را بی‌انگیزه می‌کند و این بی‌انگیزگی یعنی بی‌توجهی به بیمار و در نهایت آسیب و مرگ او! پس مهاجرت این نیرو‌های بی‌انگیزه شاید بهترین بخش این تراژدی باشد؛ آن هم در شرایطی که کسی به فکر بیماران نیست!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها