کد خبر: 641515
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ۱۰:۱۵:۴۷
| |

علیرضا اسماعیلی، فرمانده پیشین پلیس راه کشور:

جانباختگان تصادفات رانندگی در ایران در یک سال، ۲ برابر شهدای جنگ غزه است

فرمانده پیشین پلیس راه کشور گفت: در جنگ غزه که در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار دارد و همه دولتمردان ایران را پای کار آورده است، ۱۱ هزار نفر شهید شده‌اند؛ اما در سال گذشته ما ۲۰ هزار نفر را در تصادفات جاده‌ای از دست دادیم.

جانباختگان تصادفات رانندگی در ایران در یک سال، ۲ برابر شهدای جنگ غزه است
کد خبر: 641515
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ۱۰:۱۵:۴۷

علیرضا اسماعیلی، فرمانده پیشین پلیس راه کشور با بیان اینکه سوانح جاده‌ای حتی اولویت دهم مسئولان ایران هم نیست، گفت: در جنگ غزه که در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار دارد و همه دولتمردان ایران را پای کار آورده است، ۱۱ هزار نفر شهید شده‌اند؛ اما در سال گذشته ما ۲۰ هزار نفر را در تصادفات جاده‌ای از دست دادیم.

به گزارش ترابران، او افزود: متاسفانه هیچ اتفاقی هم نیفتاد و این تعداد جان‌باخته در تصادفات یک سال برای کسی هم مهم نبود. این اتفاق نشان می‌دهد که کشته‌شده‌های سوانح جاده‌ای برای ما و به‌ویژه برای مسئولان بی‌اهمیت و عادی شده است.

فرمانده پیشین پلیس راه کشور تاکید کرد: اگر به آمارهای ۱۵ ساله اخیر نگاهی کنید خواهید دید که سال ۸۵ تعداد کشته‌های سوانح جاده‌ای در کشور رقمی حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ کشته بود. با تمهیدات و همتی که سازمان‌ها داشتند بعد از سال ۸۵ این رقم ۴ هزار نفر کم شد و سال‌به‌سال هم به‌صورت پلکانی پایین آمد تا به عدد ۱۶ هزار نفر رسید؛ اما متاسفانه این روند ادامه‌دار نبود و با بی‌تفاوتی، بی‌مسئولیتی و بی‌اهمیتی مسئولان تصمیم‌گیر اکنون آمار کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای به مرز ۲۰ هزار نفر رسیده است.

به گفته سرهنگ اسماعیلی؛ ما به عقب بازگشتیم و رقم تعداد تلفات در حال نزدیک شدن به همان عدد قبل از سال ۸۵ است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها