کد خبر: 639980
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۲۰:۴۵:۳۱
| |

عضو دولت طالبان: اگر آبی باشد برای هامون رهاسازی می‌کنیم؛ ما دچار خشکسالی هستیم

معاون رئیس‌الوزرای طالبان در دیدار با رئیس سازمان محیط زیست گفت: اگر که آبی باشد ما هم به دنبال این هستیم که حقابه ایران را رهاسازی کنیم و دلیلی ندارد که بخواهیم از این کار امتناع کنیم.

عضو دولت طالبان: اگر آبی باشد برای هامون رهاسازی می‌کنیم؛ ما دچار خشکسالی هستیم
کد خبر: 639980
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۲۰:۴۵:۳۱

معاون رییس‌الوزرای دولت طالبان در دیدار با رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: ما دچار خشکسالی هستیم و درحال حاضر آبی در این منطقه وجود ندارد و به همین دلیل امکان حیات مسیر نیست.

به گزارش ایرنا، ملا برادر عبدالغنی معاون رییس‌الوزرای دولت طالبان گفت: ما درباره مهاجران افغانستانی برنامه‌های مدونی داریم تا هر موقع شرایط اقتصادی ما فراهم شد آنها را به کشور خود بازگردانیم و این بار سنگین را از دوش دولت و مردم ایران برداریم.

عبدالغنی برادر در رابطه با رهاسازی آب توضیح داد: اگر که آبی باشد ما هم به دنبال این هستیم که حقابه ایران را رهاسازی کنیم و دلیلی ندارد که بخواهیم از این کار امتناع کنیم. الان کشور ما درگیر خشکسالی است و همین خشکسالی باعث خشکی هامون شده است. در زمانی که بارش‌ها مناسب باشد قطعاً رهاسازی آب نیز انجام خواهد شد و هامون بار دیگر پر آب می‌شود.

وی گفت: تعداد زیادی از مردم ما در ایالت نیمروز، در شهر زرنج و شهرهای اطراف آن مجبور شدند که به خاطر همین خشکسالی شدید کوچ کنند. درحال حاضر آبی در این منطقه وجود ندارد و به همین دلیل امکان حیات مسیر نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها