کد خبر: 630059
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۹ ۲۲:۲۰:۰۰
| |

روزنامه جمهوری اسلامی:

اعتراض به وزیر نیرو به دلیل همنوایی با طالبان در مساله حقابه هیرمند؛ شرم‌آور بود!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از همه شرم‌آورتر این که یکی از آقایان به جای اینکه بازدیدی از مسیر هیرمند و سد کجکی و کمال‌خان انجام داده باشند، هم‌نوا با طالبان گفته است، در این مسیر طولانی 700 کیلومتری هیرمند در افغانستان، آبی باقی نمی‌ماند که به مرزهای ایران برسد.

اعتراض به وزیر نیرو به دلیل همنوایی با طالبان در مساله حقابه هیرمند؛ شرم‌آور بود!
کد خبر: 630059
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۹ ۲۲:۲۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی از هیات نمایندگان مجلس ایران که با طالبان دیدار کردند و همچنین به اظهارات اخیر وزیر نیرو درباره حقابه هیرمند انتقاد کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، این روزها در میانه آفتاب جانسوز تموز و بی‌آبی مردم نجیب سیستان که توقع تلاش بی‌وقفه مسئولان برای دریافت حقابه قانونی از حکومت طالبان را دارند، شاهد سفر یک هیات از نمایندگان مجلس به کابل بودیم که به جای بازدید از سد کجکی و کمال‌‌خان و مطالبه حقابه ملت ایران، در نقش وکلای مدافع طالبان ظاهر شده و یکی از این نمایندگان، تمام‌قد به دفاع از تروریست‌های طالبان برخاسته و مدعی شده طالبان از لحاظ فرهنگی تحول زیادی داشته و در مسیر اصلاح قرار دارند. وی همچنین در حالیکه شیعیان افغانستان هر روز در زیر سیاست‌های ظالمانه طالبان له می‌شوند و برای فرار از این مظالم از کشورشان فرار می‌کنند، مدعی شد طالبان امنیت شیعیان افغانستان را تامین کرده است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: از همه شرم‌آورتر این که یکی از آقایان به جای اینکه بازدیدی از مسیر هیرمند و سد کجکی و کمال‌خان انجام داده باشند، هم‌نوا با طالبان گفته است، در این مسیر طولانی 700 کیلومتری هیرمند در افغانستان، آبی باقی نمی‌ماند که به مرزهای ایران برسد! این سخن، نادیده انگاشتن اطلاعات دقیق ماهواره‌ایست که نشان داده‌اند آب در هیرمند فراوان است و طالبان از دادن حقابه ایران امتناع می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ددی ارسالی در
    جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲

    خوب این همه از تصویری که نشان میده رودخانه هیرمن پر از ابه تا کی میخواید به فکر مردم ایران باشید اخه چه گناهی کردیم که گرفتار شما شدیم اگر نمی تونید حق ابه رابگیرید لااقل افغانی ها رابیرون کنید که پدر مملکت را در اوردند از هر کسی نمی ترسی بترس باید ازهمین طالبان وافغانیها ترسید نه امریکااگر برند بیرون همه چیز ارزون میشه دودلیل دارد که شما بهفکرایران نیستید یا ایرانی نیستید یا فرزندانتان در ایران تشریف ندارند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها