کد خبر: 639519
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۱۸:۲۰:۰۰
| |

اعتراض به حضور هیات ۳۰ نفره طالبان در تهران؛ اینهمه امتیاز دادن به گروهی که برای ایران گردن کلفتی می‌کند به نفع منافع ملی نیست

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: قطعاً اینهمه امتیاز دادن به گروهی که حاضر نیست برای مشروعیت یافتن در داخل به آراء مردم مراجعه کند و در روابط خارجی نیز در برابر حق قانونی کشورمان گردن‌کلفتی می‌کند، به نفع منافع ملی ما نیست.

اعتراض به حضور هیات ۳۰ نفره طالبان در تهران؛ اینهمه امتیاز دادن به گروهی که برای ایران گردن کلفتی می‌کند به نفع منافع ملی نیست
کد خبر: 639519
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۱۸:۲۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی از سفر هیات اقتصادی ۳۰ نفره طالبان به ایران انتقاد کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، تا حالا به شانس، اعتقاد نداشتیم ولی ماجرای تواضع مسئولین کشورمان در برابر طالبان ما را قانع کرده که شانس هم لااقل در روابط بین‌الملل برای خودش جایگاهی دارد. شاهد زنده، سفر یک هیات 30 نفره اقتصادی حکومت طالبان به تهران برای تقویت بنیه مالی کسانی که حقابه هیرمند را به ما ایرانیان نمی‌دهند. آنچه در مورد این سفر باید بیش از هر نکته دیگر مورد تامل قرار گیرد اینست که دولت جمهوری اسلامی ایران در عین حال که حکومت طالبان بر افغانستان را به رسمیت نشناخته در چنین سطحی با آن تعامل می‌کند.

این روزنامه افزوده است: نکته دیگر اینست که علیرغم حضور نماینده وزارت نیرو در نشست با هیات طالبان، اشاره‌ای به موضوع حقابه ایران از هیرمند در خبری که منتشر شده وجود ندارد! رئیس‌ جمهور کشورمان در اردیبهشت امسال به حاکمان افغانستان اخطار کرد اگر حقابه ایران از هیرمند را ندهند با آنها برخورد خواهد شد. سران طالبان نه‌تنها تاکنون که حدود 6 ماه از آن تاریخ می‌گذرد حقابه ایران را نداده‌اند بلکه یکی از آنها با دبه‌های زردرنگ انتحاری، رئیس ‌جمهور و مردم ایران را تهدید کرد. قطعاً اینهمه امتیاز دادن به گروهی که حاضر نیست برای مشروعیت یافتن در داخل به آراء مردم مراجعه کند و در روابط خارجی نیز در برابر حق قانونی کشورمان گردن‌کلفتی می‌کند، به نفع منافع ملی ما نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها