کد خبر: 639763
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ۱۵:۲۳:۵۰
| |

یک عضو شورای شهر تهران:

خشک شدن 12هزار و 703 درخت در پارک‌های جنگلی تهران/ شهرداری تهران توضیح دهد

عضو شورای شهر تهران گفت: پیگیری‌ها نشان می‌دهد که در پارک‌های جنگلی سرخه‌حصار، لویزان و چیتگر ۱۲ هزار و ۷۰۳ درخت خشک شده است. این عضو شورا خواستار توضیح شهرداری تهران شد.

خشک شدن 12هزار و 703 درخت در پارک‌های جنگلی تهران/ شهرداری تهران توضیح دهد
کد خبر: 639763
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ۱۵:۲۳:۵۰

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران از خشک شدن برخی درخت‌های پارک‌‌های جنگلی تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، امانی با بیان این که آلودگی هوا و حفظ درختان تهران برای ما حائز اهمیت است، گفت: شکایتی توسط منطقه ۱۳ و سازمان بوستان‌ها از پیمانکار بوستان سرخه‌حصار در هفته پیش انجام شده بود و ادعا شد که این پیمانکار منجر به خشک شدن ۹۵۳ اصله درخت شده است.

وی افزود: پیمانکار گفت که یک سال است این کار را بر عهده گرفته است و پرسیدیم که آیا اهلیت دارد یا خیر؟ و گفت که از منابع طبیعی مجوز دارد و از گرید دو برخوردار است. بنده پیگیری کردم و متوجه شدم که در پارک‌های جنگلی سرخه‌حصار، لویزان و چیتگر ۱۲ هزار و ۷۰۳ درخت خشک شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دیرزیستی بیولوژیکی، تنک نشدن درختان در سال‌های قبل، کوتاهی در نگهداشت، شیوع آفت، کاهش بارندگی و کمبود آب از جمله دلایل خشک شدن درختان بوستان سرخه‌حصار است. 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، امانی با اعلام این که ۴ هزار و ۶۵۰ اصله درخت در سرخه‌حصار، ۷۰ اصله در لویزان و ۷ هزار و ۹۸۲ اصله در چیتگر خشک شده‌اند، گفت: ۳ هزار و ۱۴۱ اصله درخت در سرخه‌حصار، ۷۲ اصله درخت در لویزان و ۸۱۲ اصله در چیتگر قطع شد‌ه‌اند و از شهرداری تهران انتظار داریم که علت قطع درختان، آفت‌زدگی و سایر موارد را در گزارشی به شورا ارائه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها