کد خبر: 636176
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۲۵:۰۰
| |

یکی از اعضای شورای شهر تهران:

روزانه 70 درصد فرار بلیت رخ می‌دهد؛ مسافران روزانه ۲ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان از پرداخت هزینه سفرشان فرار می‌کنند!

یکی از اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه در سامانه اتوبوسرانی روزانه 70 درصد فرار بلیت رخ می‌دهد گفت: مسافران روزانه ۲ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان از پرداخت هزینه سفرشان فرار می کنند.

روزانه 70 درصد فرار بلیت رخ می‌دهد؛ مسافران روزانه ۲ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان از پرداخت هزینه سفرشان فرار می‌کنند!
کد خبر: 636176
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۲۵:۰۰

مدیران شهری مدعی هستند مسافران اتوبوس به اندازه دو اتوبوس بلیت پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش اکوایران، این هفته رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران آماری از فرار پرداخت بلیت اتوبوس در تهران داد. او مدعی شد که روزانه ۷۰ درصد فرار بلیت رخ می دهد.

به گفته جعفرتشکری هاشمی از تعداد ۲ هزار اتوبوس فعال تهران  هزار مورد متعلق به بخش خصوصی و هزار مورد متعلق به شهرداری تهران( بی آر تی) است و هر دستگاه بی آر تی تقریبا هزار مسافر را جا به جا می‌کند و مطابق با آمار روزانه ۷۰ درصد فرار بلیت رخ می‌دهد.

علی‌اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره رقمی که بلیت ندادن مسافران اتوبوس به شهر تهران خسارت می زند به اکو ایران می گوید:‌ میانگین نرخ بلیت در تهران ۴ هزار تومان است و روزانه یک میلیون مسافر از اتوبوس های دولتی استفاده می کنند که روزانه ۴ میلیارد تومان می شود و ۷۰ درصد این رقم حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است .

او درخصوص این که چرا پیش از این این میزان فرار بلیت رخ نمی داد  هم توضیح می‌دهد :‌دلیلی که از سوی مسئولان شرکت واحد مطرح شد این بود که پیش از این در ایستگاه های بی آر تی افرادی بودند که بلیت مسافران را کنترل می کردند. اما بعد از شیوع کرونا و افت شدید مسافران و سفرهای درون شهری حضور این ناظران توجیه اقتصادی نداشت.

قائمی درخصوص این که با وجود این مدت ها از دوران کرونا یا هک سامانه های شهرداری گذشته است  اما هنوز مدیران شهری برخی از کم کاری ها را ناشی ازکرونا یا هک می دانند هم می‌گوید: درست است هنوز همان فضای کرونایی در این حوزه دنبال می شود و به نظر می آید بهانه ای برای پوشش کم کاری ها شده است.

رقمی که از سوی مدیران شهری به  عنوان فرار بلیت مطرح می شود ، رقمی معادل اعتبار لازم برای خرید دو اتوبوس در هفته است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها