کد خبر: 630213
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ۱۸:۳۵:۱۲
| |

محمد آًقامیری عضو شورای شهر تهران:

آمادگی تهران برای زلزله 7 ریشتری کمتر از 20 درصد است

محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در سومین جلسه کارگروه بررسی راهکارهای تاب‌آوری تهران در برابر زلزله گفت: آمادگی شهر تهران در برابر زلزله با بیش از ۷ ریشتر متأسفانه کمتر از ۲۰ درصد است و متولی خاصی در این خصوص وجود ندارد.

آمادگی تهران برای زلزله 7 ریشتری کمتر از 20 درصد است
کد خبر: 630213
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ۱۸:۳۵:۱۲

 سومین جلسه کارگروه بررسی راهکارهای افزایش تاب آوری شهر تهران در برابر زلزله با حضور محمد آقامیری نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران، پرویز سروری، رئیس شورای عالی استانها و اساتید دانشگاه های کشور در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد.

به گزارش اکوایران، سید محمد آقامیری با بیان اینکه در کمیته عمران و زیرساخت شورای شهر تهران بررسی های کارشناسانه در خصوص زلزله انجام گرفته است؛ گفت: در شرایط فعلی، آمادگی شهر تهران در برابر زلزله با بیش از ۷ ریشتر متأسفانه کمتر از ۲۰ درصد است و متولی خاصی در این خصوص وجود ندارد.

وی با تأکید بر عزم شورای شهر تهران برای بهره مندی از نظرات تخصصی اساتید و صاحبنظران در خصوص راهکارهای فزایش تاب آوری تهران در برابر زلزله، ادامه داد: از اساتید، صاحبنظران، سازمانها و ارگانهایی که نظرات و نکات و امکاناتی برای افزایش تاب آوری شهر تهران در برابر زلزله های بالای 7 ریشتر دارند؛ دعوت می‌کنیم نقطه نظراتشان را با ما مطرح کنند.  

وی در خصوص مسئولیت شهرداری تهران در زمان وقوع زلزله تصریح کرد: شهرداری تهران، حسب وظایف و مأموریتهای خود،  قابلیت و امکانات بسیار زیادی دارد اما مسئولیتی که به این سازمان در این خصوص تفویض شده؛ بسیار کم است. قطعاً مجموعه مدیریت شهری می‌تواند بسیار پر نقش و کارآمدتر باشد.

وی در خصوص اقدامات سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، اقداماتی در خصوص وقوع زلزله احتمالی در تهران و اطرف تهران انجام داده که کافی نیست. باید این نکته بسیار مهم، لحاظ و بررسی شود که آیا بعد از وقوع زلزله در تهران، زیست شهروندان میسر خواهد بود؟

نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تصریح کرد: زلزله در سراسر جهان یک موضوع مهم و جدی است. در ۲۳ سالی که از قرن ۲۱ گذشته، حدود ۷۰۰ هزار نفر جان خود را در زلزله از دست داده اند.

وی افزود: بافت فرسوده در شهر تهران، بسیار زیاد است و این یعنی یک خطر و تهدید بزرگ.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها