کد خبر: 635599
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۱۷:۳۰:۲۹
| |

محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران:

تهران تنها ۲۰ درصد در برابر زلزله ۷ ریشتری مقاوم است/ وجود ۵۴۰ پل ناامن در پایتخت

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران آمادگی تهران در برابر زلزله‌ای با بزرگای ۷ ریشتر را ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: ۵۴۰ پل ناامن در تهران وجود دارد.

تهران تنها ۲۰ درصد در برابر زلزله ۷ ریشتری مقاوم است/ وجود ۵۴۰ پل ناامن در پایتخت
کد خبر: 635599
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۱۷:۳۰:۲۹

 رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران آمادگی تهران گفت: در تهران ۲۵۴ پل وجود دارد که همه آنها نا امن است و برخی از آنها مانند پل حافظ که پل فلزی است، به دلیل فرسوده بودن و پایان یافتن عمر آنها، باید جمع شوند.

به گزارش صداوسیما، سید محمد آقامیری امروز با اشاره به ایجاد کارگروه «تاب‌آوری شهر تهران» در شورای شهر تهران، گفت: در این کارگروه ۴۰ نفر از اساتید دانشگاه در حوزه زلزله شناسی حضور دارند و در این کارگروه این اساتید به ۴ سوال اساسی پاسخ دادند که یکی از این سؤالات این است که  آیا در تهران زلزله مهمی رخ خواهد داد یا خیر.

وی ادامه داد: همه اساتید حاضر در این کارگروه اتفاق نظر دارند که در تهران زلزله‌ای به بزرگای ۷ ریشتر رخ خواهد داد و این در حالی است که آمادگی تهران در برابر زلزله‌های بزرگ ۲۰ درصد است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه با این وضعیت وجود فرصت ۸ ثانیه برای هشدار سریع زلزله خوب است، ادامه داد: علاوه بر آن در تهران ۲۵۴ پل وجود دارد که همه آنها نا امن هستند و برخی از آنها مانند پل حافظ که پل فلزی است، نیاز است به دلیل فرسوده بودن و پایان یافتن عمر آنها، جمع شوند.

آقامیری با بیان اینکه این پل‌ها در زلزله‌هایی با بزرگای ۶ از کمر می‌شکنند و مسیرهای عبوری زیرین و روی این پل‌ها از دسترس خارج می‌شوند، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر این پل‌ها دارای سازه‌های بتنی هستند و در صورت ریزش نیاز است تا با استفاده از ابزارهایی آنها شکسته شوند تا دسترسی به راه‌ها باز شوند.

وی با اشاره به وضعیت شاهراه‌ها در زمان وقوع زلزله‌های بزرگ در تهران، اظهار کرد: با توجه به وجود بافت فرسوده، بسیاری از سازه‌ها فرو می‌ریزند. در اطراف بزرگراه امام  علی و یا بزرگراه نواب سازه‌های زیادی وجود دارد که ریزش یکی از آنها، این بزرگراه‌ها را مسدود خواهد کرد.

به گفته وی، برای مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران به ۲۰ سال زمان نیاز است. این عضو شورای شهر تهران وضعیت تهران در برابر زلزله را بغرنج توصیف کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها