کد خبر: 634898
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۴ ۲۱:۳۰:۱۷
| |

رسول گرگیج فعال کارگری:

سبد معیشتی 13 میلیون است اما حداقل حقوق کارگران 8 میلیون

به گفته یک فعال کارگری درحالی حداقل کارگران 8 میلیون تومان درنظر گرفته شده که در کمیته مزد کشور سبد هزینه معیشت امسال 13 میلیون تومان تعیین شد.

سبد معیشتی 13 میلیون است اما حداقل حقوق کارگران 8 میلیون
کد خبر: 634898
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۴ ۲۱:۳۰:۱۷

رسول گرگیج فعال کارگری گفت: سبد هزینه معیشت در سال جاری ۱۳ میلیون تومان در کمیته مزد کشور تعیین شد و این درحالی است که یک کارگر ۸ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند. امروزه کارگران در حداقل هزینه‌های زندگی خود با این حقوق مانده‌اند.

به گزارش ایلنا، رسول گرگیج گفت: تورم در کشور بیش از ۴۰ درصد است و در شرایط کنونی قدرت خرید جامعه کارگری بسیار کاهش یافته است. انتظار این است که دولت در هر قالبی که شده در مورد بهبود وضعیت معاش کارگران تدبیری اساسی بیندیشد.

وی ادامه داد: سبد هزینه معیشت در سالجاری ۱۳ میلیون تومان در کمیته مزد کشور تعیین شد و این درحالی است که یک کارگر ۸ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند. امروزه کارگران در حداقل هزینه‌های زندگی خود با این حقوق مانده‌اند.

این فعال کارگری تصریح کرد: متاسفانه امنیت شغلی کارگران در کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی استان به خوبی فراهم نمی‌شود و کارفرمایان؛ کارگران را به بهانه‌های مختلف اخراج می‌کنند. قطعا قرارداد‌های ۳ و ۶ ماهه امنیت شغلی کارگران را تامین نمی‌کند.

گرگیج بیان کرد: مشکلات جامعه کارگری باید در ابعاد مختلف بررسی شود و حقوق کارگران متناسب با تورم واقعی و سبد معیشت زندگی کارگران تعیین شود. در این شرایط نیاز است تا دولت حمایت‌های ویژه‌ای از قشر زحمتکش کارگر انجام دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها