کد خبر: 606675
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ۱۷:۴۵:۰۰
| |

حداقل دستمزد روزانه مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی تعیین شد

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: حداقل دستمزد روزانه مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی به جز مشاغل اداری یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال است.

حداقل دستمزد روزانه مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی تعیین شد
کد خبر: 606675
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ۱۷:۴۵:۰۰

 علی حسین‌نژاد بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی کار اظهار کرد: بر اساس این مصوبه سطح دستمزد مشمولان تأمین اجتماعی ۲۱ درصد افزایش یافته و ۸۳ هزار و ۵۹۶ ریال است.

به گزارش مهر، مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان افزود: حداقل دستمزد روزانه مشمولان قانون کار و تأمین اجتماعی به جز مشاغل اداری یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال است.

وی با بیان اینکه کارفرمایان موظف هستند طبق قانون کار به تمامی کارگران اعم از دائم، موقت، مجرد و متأهل ماهیانه ۱۱ میلیون ریال کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار و ۹ میلیون ریال به عنوان حق مسکن پرداخت کنند.

وی ادامه داد: حداقل دستمزد کارگران ساختمان در ۳ سطح ماهر، نیمه ماهر و عمومی محاسبه می‌شود بیان کرد: کارگر درجه یک ۲ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۰۰ ریال، کارگر درجه دو ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۳۰۰ ریال و کارگران درجه سه ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۳۰۰ هزار ریال دریافت می‌کنند.

حسین نژاد با اشاره به اینکه حداقل دستمزد رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری ۲ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۱۴۰ ریال است تصریح کرد: رانندگان سواری و مینی بوس ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۳۰۰ ریال و رانندگان تاکسی و وانت بار و مینی بوس نیز یک میلیون و ۹۴۶ هزار و ۳۷۰ ریال دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها