کد خبر: 631005
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ۱۹:۲۰:۱۵
| |

مقایسه حداقل دستمزد در ایران و کشورهای منطقه/ این کشورها بیشترین دستمزد را پرداخت می‌کنند+ اینفوگرافی

بر اساس اطلاعات منتشرشده کشورهای قطر، امارات و عربستان بیشترین حداقل دستمزد را در خاورمیانه پرداخت می‌کنند.

مقایسه حداقل دستمزد در ایران و کشورهای منطقه/ این کشورها بیشترین دستمزد را پرداخت می‌کنند+ اینفوگرافی
کد خبر: 631005
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ۱۹:۲۰:۱۵

بر اساس آمار قطر در صدر فهرست میانگین دستمزد کشورهای عربی و در رتبه ششم جهان قرار گرفت. حداقل دستمزد در کشور قطر ۱۸۰۰ ریال قطر (۴۹۵ دلار) است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امارات هم که یکی دیگر از کشورهای پیشتاز خاورمیانه است حداقل ۱۵۰۰ درهم امارات (۴۰۸ دلار) را ثبت کرد. عربستان که یکه‌تاز صنعت نفت است اعلام کرده که حداقل دستمزد ۱۶۰۰ ریال سعودی (۴۲۶ دلار) گزارش شد.

کویت که با ارزش‌ترین ارز دنیا را دارد حداقل دستمزد ۱۰۰ دینار کویت (۳۲۷ دلار) را ثبت کرد. ترکیه هم در سال جاری با انواع و اقسام مشکلات اقتصادی و مالی دست و پنجه نرم کرده و حداقل دستمزد در آن ۸۰۰۰ لیر ترکیه (۴۲۵ دلار) اعلام شده است.

در ایران هم که با مشکلات اقتصادی متعدد و کاهش شدید ارزش پول ملی در سال جاری میلادی مواجه شده، نرخ دستمزد، ۷۳ میلیون ریال (۱۴۶ دلار) گزارش شده است. این رقم در مقایسه با بقیه کشورها با اختلاف فاحشی پایین است که دلیل کاملا روشنی دارد؛ کم‌ارزش‌ترین ارز دنیا ریال ایران است.

اینفوگرافی حداقل دستمزد در ایران و کشورهای منطقه

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • علی ارسالی در
    شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲

    مسئولین ایران باید خجالت بکشن با این حقوق چندرغاز
    ایران کشوری که ادعا میکند در عدالت و ظلم و ستیزی در دنیا نمونه است حتی نمیتواند شکم ملت خود را تامین کند این واقعا شرم آور است که حقوق در ایران که یک کشور که منابع نفت و گازی ندارد ترکیه کمتر باشد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها