کد خبر: 633725
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۶ ۰۷:۳۰:۵۴
| |

یک میلیون مهاجر افغانستانی جدید در راه ایران؟

روزنامه هم میهن نوشت: موضوعی که باعث افزایش دلواپسی بیشتر در ایران می‌شود خبر اخراج یک میلیون افغانستانی از پاکستان است؛ دستور اخراجی که ایران را با چالش حتمی روبه‌رو می‌کند و بیم آن می‌رود که این یک میلیون نفر نیز از ایران سر در بیاورند.

یک میلیون مهاجر افغانستانی جدید در راه ایران؟
کد خبر: 633725
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۶ ۰۷:۳۰:۵۴

روزنامه هم میهن از احتمال ورود یک میلیون افغانستانی به ایران با اخراج آنان از پاکستان خبر داده است.

به گزارش هم میهن، طبق آخرین سرشماری‌های اتباع در سال ۱۴۰۱، ۲۲۰ هزار تبعه از ۱۲۰ ملیت جهان در قم زندگی می‌کنند که بخش زیادی از آن‌ها را مهاجران افغانستانی تشکیل داده‌اند.» این آمارها بر این موضوع صحه می‌گذارد که جمعیت افغانستانی‌ها در ایران خیلی بیشتر از 5 میلیون نفری است که وزیر کشور روز گذشته به آن اشاره کرده است. 

این روزنامه افزوده است: در این میان موضوعی که باعث افزایش دلواپسی بیشتر در ایران می‌شود خبر اخراج یک میلیون افغانستانی از پاکستان است؛ دستور اخراجی که ایران را با چالش حتمی روبه‌رو می‌کند و بیم آن می‌رود که این یک میلیون نفر نیز از ایران سر در بیاورند. پاکستان شاید با اخراج این تعداد از افغانستانی‌ها بتواند امنیت داخلی کشور خود را کنترل کند اما این اقدام، برای کشورهای منطقه به‌ویژه ایران خطری بزرگ محسوب می‌شود و اگر مسائل ربودن اشتغال از دست کارگران ایرانی در کشورمان را فاکتور بگیریم و کنار بگذاریم، نمی‌توانیم از این موضوع بگذریم که ورود غیرقانونی این مهاجران، رصد و ردیابی آنها را بسیار دشوار می‌کند و هزینه‌های کشور را افزایش می‌دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • بختیاریم ارسالی در
    پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲

    واقا برای خودمون متاسفیم چه بودیم وچه شدیم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها