کد خبر: 632126
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۴ ۲۲:۴۰:۰۴
| |

طوفان در سیستان و بلوچستان ۹۸۷ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از مراجعه ۹۸۷ نفر از ساکنان حوزه شمال استان در پی وقوع طوفان در این منطقه به مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد.

طوفان در سیستان و بلوچستان ۹۸۷ نفر را راهی مراکز درمانی کرد
کد خبر: 632126
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۴ ۲۲:۴۰:۰۴

مجید محبی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۲۰ تا ۲۴ شهریورماه جاری تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز، ۹۸۷ نفر از مردم این منطقه‌ راهی بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی شده‌اند که از این تعداد، ۱۱۹ نفر در حال حاضر بستری بوده و ۸۶۸ نفر نیز با دریافت خدمات درمانی لازم به منازل خود بازگشتند.

به گزارش مهر، این مقام مسئول تصریح کرد: ناراحتی‌های تنفسی، قلبی و چشمی از عمده علائم مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی در منطقه سیستان از شب گذشته تاکنون بوده است.

وی گفت: تمامی نیروهای ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان در حالت آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی کنند.

بنا بر گفته علی ملاشاهی، رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان در شمال استان تا اواخر هفته آینده باد و گردوخاک، صبح‌ها، وزش باد شدید و کاهش دید افقی خواهیم داشت.

وی گفت: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

این مسئول تصریح کرد: احتیاط در ترددهای جاده‌ای و همچنین از عبور مرور در کنار ساختمان در حال ساخت و قدیمی به خاطر احتمال ریزش خودداری در اولویت قرار گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها