کد خبر: 518613
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۱۲:۴۸:۱۶
| |

هواشناسی:

فردا طوفان گردو خاک شمال سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش بادهای شمالی در استان از فردا پنجشنبه تشدید و در برخی مناطق سیستان طوفان گردوخاک روی می‌دهد که شعاع دید افقی به کمتر از یک‌هزار متر خواهد رسید.

فردا طوفان گردو خاک شمال سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد
کد خبر: 518613
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۱۲:۴۸:۱۶

اعتمادآنلاین| علی ملاشاهی روز چهارشنبه اظهارداشت: براساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از عصر پنجشنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید در شمال سیستان و بلوچستان روی می‌دهد که در برخی ساعات همراه با طوفان گردوخاک و شن خواهد بود.

به گزارش ایرنا وی افزود: وزش این باد شدید و طوفان باعث کاهش شدید دید افقی، افزایش غلظت ذرات معلق در هوا، اختلال در ترددهای جاده‌ای، هوایی و کاهش 10 تا 12 درجه‌ای دمای هوا می‌شود.

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان طوفان و گردوغبار شدید از ترددهای غیرضروری به فضای باز اجتناب شود و حتی‌الامکان از رفت‌وآمدهای بین شهری بویژه محور زاهدان - زابل، و زابل - نهبندان خودداری شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان شمال سیستان و بلوچستان بویژه گلخانه‌داران برای جلوگیری یا کاهش خسارت‌های احتمالی نسبت به استحکام بخشی سازه‌های کشاورزی اقدام کنند تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود شرایط طوفانی شمال استان با شدت و ضعف تا عصر جمعه پیش‌رو ادامه داشته باشد.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: ارزیابی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که امسال تعداد روزهای همراه با باد و گردوخاک در زابل به شدت افزایش یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها