کد خبر: 631253
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

اعتراض روزنامه جمهوری اسلامی به توقیف سایت «انتخاب»:

دنیای مدرن، دیوانه نیست که آزادی رسانه را به رسمیت می‌شناسد/ احترام به رسانه‌‌های رسمی جا را برای رسانه‌های سمی و بی‌هویت تنگ می‌کند

روزنامه جمهوری اسلامی در واکنش به توقیف سایت انتخاب نوشت: دنیای مدرن، دیوانه نیست که آزادی رسانه را به رسمیت می‌شناسد. یا در بدبینانه‌ترین شکل، به قول برخی‌ها، ادعایش را دارد. به تجربه دریافته‌اند که با نظارت سختگیرانه و بیان بی‌پروای رسانه، خود بیشترین نفع را می‌برند. تندگویی رسانه را هم به احترام بیداری بخشی آن باید بخشید. به ویژه رسانه‌های رسمی و صاحب شناسنامه.

دنیای مدرن، دیوانه نیست که آزادی رسانه را به رسمیت می‌شناسد/ احترام به رسانه‌‌های رسمی جا را برای رسانه‌های سمی و بی‌هویت تنگ می‌کند
کد خبر: 631253
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ۱۹:۲۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی نسبت به توقیف سایت انتخاب اعتراض کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، تحدید و تهدید رسانه، نه تنها کار درستی نیست که درستی کارها را هم زیر سؤال می‌برد. هر جامعه به رسانه‌های پویا و منتقد نیاز دارد حتی بیش از انسان به آینه. اگر آدمی بی‌گذر از برابر آینه پا به کوچه بگذارد و خال سیاهی در صورتش مانده باشد، یک نفر متضرر می‌شود اما جامعه‌ای که رسانه منتقد نداشته باشد یک کُل به نام کشور متضرر می‌شود. زیانش هم به تعداد آدم‌های آن ضریب پیدا می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشته است: دنیای مدرن، دیوانه نیست که آزادی رسانه را به رسمیت می‌شناسد. یا در بدبینانه‌ترین شکل، به قول برخی‌ها، ادعایش را دارد. به تجربه دریافته‌اند که با نظارت سختگیرانه و بیان بی‌پروای رسانه، خود بیشترین نفع را می‌برند. تندگویی رسانه را هم به احترام بیداری بخشی آن باید بخشید. به ویژه رسانه‌های رسمی و صاحب شناسنامه. احترام و تقویت رسانه‌های رسمی، جا را برای "رسانه‌های سمی" و بی‌هویت تنگ می‌کند. بدانیم به هر میزان که رسانه‌های رسمی با محدودیت مواجه شوند جا برای کار فیک‌نیوزها و جماعت سمی نویس بازتر خواهد شد. به علاوه این که روند مرجعیت یافتن رسانه‌های آن ورآبی هم شتابی بیشتر خواهد گرفت. به ظرافت‌های حکمرانی، نسبت با رسانه را از تقابل به سمت تعامل ببریم تا همه مان نتایجِ کارآمد و فرخنده آن را به چشم ببینیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها