کد خبر: 628933
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۹:۵۵:۴۸
| |

محسن پیرهادی نماینده مجلس تشریح کرد:

پاسخ علما و دفاتر مراجع تقلید به استفتاء درباره تعطیلی شنبه‌ها

یک نماینده مجلس از استفتا از مراجه تقلید برای تعطیل کردن شنبه‌ها خبر داد.

پاسخ علما و دفاتر مراجع تقلید به استفتاء درباره تعطیلی شنبه‌ها
کد خبر: 628933
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۹:۵۵:۴۸

محسن پیرهادی، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس در صاحب کاربریش در توییتر نوشت: 

سامان‌دهی‌ تعطیلات مطالبه‌ مردمی‌ست؛اخیرا ۱۲۰ نماینده خواستار بررسی اولویت‌دار این طرح شده‌اند. با توجه به اینکه ازنظر برخی مراجع تعطیلی«شنبه بجای پنج‌شنبه» فاقداشکال شرعی است در جهت‌ منافع اقتصادی‌ مردم و‌ کشور از پیگیری تغییرتعطیلی«پنج شنبه ‌‌وجمعه» به «جمعه و شنبه» کوتاه نیاییم.

رویکرد جهانی تعطیلات دو روزه آخر هفته، الگوی موفقی است و پیوستن به این الگوی گامی موثر در بهره‌وری نیروی کار و رونق گرفتن گردشگری داخلی است شمار تعطیلات اغلب کشورهای بین ۱۱۰ تا ۱۲۹ روز است؛ در ایران (با احتساب ۲۷ روز تعطیلی رسمی و جمعه ها )به ۷۹ روز می‌رسد.

براساس تقویم کاری بین‌المللی عمده کشورها شنبه و یکشنبه تعطیل هستند، اگرما بخواهیم روزهای جمعه و پنج‌شنبه را تعطیل اعلام کنیم، رسما ۴ روز از چرخه اقتصادی دنیا فاصله می‌گیریم که ضرر زیادی به چرخه اقتصادی و بخش خصوصی وارد می‌کند. 

از برخی علما و دفتر مراجع محترم تقلید استفتا کرده‌ایم هیچ یک اشکال و حرمتی بر تعطیلی شنبه نگرفتند، نباید با شبهه افکنی وحرفهای بی‌پایه مردم را از حقوق اساسی‌شان محروم کرد.

برخلاف برخی‌ابراز نگرانی‌ها؛پنجشنبه تعطیلی مذهبی‌نیست وجمعه است که برای ما تقدیس شده وبرای آن آیات‌قرآنی وجود داردکه کسب و کار را رها کنید و نمازجمعه برپا کنید.‌ تعطیلی جمعه به هیچ عنوان جابه‌جا نخواهدشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها