کد خبر: 628916
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۸:۴۵:۰۹
| |

سعید جلیلی:

یکی از رفتارهای شیطان این است که نقاط قوتی که تا امروز داشتید را می‌خواهد بپوشاند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کفر را به معنای پوشاندن تعبیر کرد و گفت: یکی از رفتار‌های شیطان این است که نقاط قوتی که تا امروز داشتید را می‌خواهد بپوشاند تا نگاهتان به آینده هم، یک نگاه ناامیدی شود. یکی از تلاش‌های شیطان این است که شما را از حرکت و امید، باز دارد.

یکی از رفتارهای شیطان این است که نقاط قوتی که تا امروز داشتید را می‌خواهد بپوشاند
کد خبر: 628916
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۸:۴۵:۰۹

سعید جلیلی با حضور در اردوگاه تربیتی الزهرا(س) تهران در جمع دانش‌آموزان اردوی «مکتب عشق» مرکز دانش‌آموزی موسسه فرهنگی شهید بهشتی اصفهان اظهار کرد: اگر الان در سال۱۴۰۲ یک صحبتی می‌کنیم، فکر نکنید فقط همین یک نقطه است، این نقطه یک گذشته‌ای داشته که باید دید چگونه به این نقطه رسیده‌ایم و یک آینده‌ای دارد و باید دید آن آینده چه خواهد بود. یکی از تلاش‌های جنود شیطان این است که می‌خواهد شما را از گذشته خودتان غافل کند.

به گزارش ایرنا، وی کفر را به معنای پوشاندن تعبیر کرد و گفت: یکی از رفتارهای شیطان این است که نقاط قوتی که تا امروز داشتید را می‌خواهد بپوشاند تا نگاهتان به آینده هم، یک نگاه ناامیدی شود. یکی از تلاش‌های شیطان این است که شما را از حرکت و امید، باز دارد.

وی در ادامه با طرح این سوال که دعوا بر سر چیست، افزود: دعوا سر این است که چه کسی باید هدایت کند، چه کسی باید راهنمایی کند.

جلیلی سیاسی‌ترین مفهوم قرآن را کلمه «رب» دانست و این مثال را مطرح کرد که در موضوع انقلاب اسلامی ملتی بپا خاست، قیام کرد و زیرا می خواست خداوند «رب» او باشد که این مسیر طبق آیه قرآن به استقامت نیاز دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به به‌کارگرفته شدن تمام قدرت دشمنان علیه انقلاب اسلامی، بیان کرد: فقط در یک نمونه، ۸ سال جنگ را به شما تحمیل کردند. شما فقط با صدام نجنگیدید، آن زمان می‌گفتند توپ فرانسوی، میگ روسی، فلان سلاح آمریکایی و سلاح شیمیایی آلمانی؛ اما اینکه چرا موفق نشدند، یک سوال مهم است.

جلیلی با یادآوری اینکه در زمان جنگ دشمن همه به صدام همه نوع تجهیزات را می‌داد اما حتی سیم خاردار در اختیار ایران قرار نمی دادند، خطاب به دانش آموزان پرسید که امروز به چه نقطه‌ای رسیده‌ایم؟ همان‌ کسانی که آن زمان به صدام کمک می‌کردند، بیان می‌کنند که صدور فلان تجهیزات نظامی ایران، می‌تواند موازنه جنگ را نه در افغانستان، بلکه در اروپا عوض کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، موفقیت‌های انقلاب اسلامی را نتیجه ایمان و آرمان ملت عنوان کرد و گفت: زمان دفاع مقدس، از تلویزیون‌های خارجی در اردوگاه اسرای عراقی رفتند و با چند دانش آموز که اسیر شده بودند، مصاحبه کردند؛ یک دانش آموز ۱۳ ساله اصفهانی آنچنان با صلابت و با قدرت صحبت می‌کند که انسان متعجب می‌ماند.

جلیلی افزود: این، آن عظمت است؛ یک ملتی بپا خاست و گفت «رَبُّنَا اللَّهُ، ثُمَّ استَقاموا»؛ ملتی که بحران‌هایی مثل جنگ، ترور، تحریم و راهبرد فشار حداکثری را پشت سر گذاشته است. اگر کشور ضعیفی باشد، توانمند نباشد که دیگر این قدر زور نمی‌خواهد بزنند! این نشان می‌دهد یک قدرتی تولید شده است. این قدرت را چه کسی تولید کرده است؟ همین ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید.

جلیلی با بیان اینکه الان ما در یک جنگ هستیم اما این جنگ متفاوت و از نوع نرم است، گفت: اینجا دیگر توپ و تانک نمی‌آید، چه می‌آید؟ سوال و شبهه می‌آید. اینجا طرف مقابل از خود می‌پرسد چرا این ۳۶ هزار دانش آموز را که شهید کردم، جواب نگرفتم، پس باید چه کنم؟ می‌گوید «باید اصلاً ذهن او را عوض کنم؛ بگویم داری اشتباه می‌کنی، تاریخ را برای او عوض کنم»، این می‌شود جنگ نرم.

وی ابزار دشمن را در این جنگ، فضای مجازی و توییت و صفحاتی از این دست دانست و اظهار داشت:‌ این جنگ نیاز به آمادگی از جنس خودش دارد؛ حالا شما که می‌خواهید ایفای نقش کنید باید آماده باشید، باید بدانید که چه کار باید بکنید. باید بدانید صحنه چیست، باید بدانید او از چه مسیری می‌آید، چه چیزی را دارد دنبال می‌کند و ابزار و سلاحش چیست. الان شما می‌روید در دبیرستان، می‌روید در محله، در محیط، در مسجد می‌بینید خیلی‌ از مردم سوالاتی دارند، اینجاست که باید نقش ایفا کنید.

جلیلی در پایان سخنان خود در این جلسه، گفت: بعضی وقت‌ها، بعضی دوستان که می‌روند راهیان نور، در آن‌جا خیلی غبطه می‌خورند به حال آن دوره‌ای که واقعا چقدر جوان‌ها فرصت داشتند؛ اما الان اگر از آن دوره مهمتر نباشد، کمتر نیست. امروز هم دانش‌آموزها می‌توانند همان نقش را ایفا کنند، اما در یک صحنه دیگر، در صحنه‌ای متناسب با خودش. امروز هر یک از شما می‌تواند دوباره یک رزمنده در راه خدا باشد، اما در مسیر جنگی که دیگر نظامی نیست، جنگ نرم است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها