کد خبر: 628788
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۷:۴۰:۰۰
| |

روزنامه جهان صنعت:

روز پزشک را تبریک نگویید؛ آینده پزشکی ایران تاریک است

روزنامه جهان صنعت به نقل از یک مقام مسئول نوشت: آینده پزشکی در ایران تاریک است، زیرا مسوولان مربوطه، مجلس و دولتمردان رابطه خوبی با جامعه پزشکی ندارند و هر روز قانون و تبصره‌های متفاوتی علیه جامعه پزشکی اعلام و فضا را برای پزشکان تنگ‌تر می‌کنند.

روز پزشک را تبریک نگویید؛ آینده پزشکی ایران تاریک است
کد خبر: 628788
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۷:۴۰:۰۰

روزنامه جهان صنعت به مناسبت روز پزشک به بررسی مشکلات پزشکان پرداخته است.

به گزارش جهان صنعت، در حالی که کشورهای منطقه و حوزه خلیج‌فارس، اروپا و کانادا، برای پزشکان ما فرش قرمز پهن کرده‌اند. اگر قرار باشد مهاجرت پزشکان شدت بگیرد، در آینده‌ای نه‌چندان دور، باید به پزشکان خارجی متوسل شویم یا اینکه برای درمان توسط پزشک ایرانی، به خارج از کشور سفر کنیم.

این روزنامه در ادامه به نقل از ایرج خسرونیا، رییس انجمن متخصصان داخلی ایران نوشت: آینده پزشکی در ایران تاریک است، زیرا مسوولان مربوطه، مجلس و دولتمردان رابطه خوبی با جامعه پزشکی ندارند و هر روز قانون و تبصره‌های متفاوتی علیه جامعه پزشکی اعلام و فضا را برای پزشکان تنگ‌تر می‌کنند. دولت در تعیین تعرفه‌ها توجهی به مخارج پزشکان نمی‌کند. همین مسائل به افزایش روز‌به‌روز مهاجرت انواع پزشکان منجر می‌شود که نه‌تنها جلوی این مساله را نمی‌گیرند، بلکه با افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی، صدور پزشک را به سایر کشورها افزایش خواهند داد. روز پزشک را روزی باید تبریک گفت که جایگاه پزشکان مورد احترام دولت قرار گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها