کد خبر: 621270
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۲۲:۴۵:۵۸
| |

توقف تخلیه ساختمان «خانه اندیشمندان علوم انسانی» با دستور قضایی

تخلیه ساختمان خانه اندیشمندان علوم انسانی که حکم تخلیه آن توسط شهرداری صادر شده بود، متوقف شد.

توقف تخلیه ساختمان «خانه اندیشمندان علوم انسانی» با دستور قضایی
کد خبر: 621270
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۲۲:۴۵:۵۸

 شب گذشته تعدادی از نیروهای شهرداری، زیر مجموعه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری، در موسسه فرهنگی خانه اندیشمندان علوم انسانی حاضر شده و از اعضا و مدیران موسسه خواستند وسایل خود را جمع کرده و ساختمان را تحویل شهرداری دهند. با ادامه حضور نیروهای شهرداری، مدیران مجموعه حتی شب را در ساختمان سپری کردند و صبح متوجه شدند، قفل درها عوض شده است. نیروهای شهردای هم اکنون ( ۱۴ تیر ۱۴۰۲، ساعت ۱۵) هنوز در داخل مجموعه حضور دارند.

به گزارش شرق، در ادامه حضور شهرداری، اعضای «موسسه خانه اندیشمندان علوم انسانی»  رسما از نماینده‌های شهرداری تهران شکایت کردند و از دادستانی تهران خواستند مهلت مناسب برای تعیین تکلیف به آنها داده شود. بر اساس اظهارات مدیران این موسسه، هیچ اخطاریه‌ای جهت تخلیه به موسسه ارسال نشده و اعضای موسسه از اراده شهرداری برای تخلیه ملک مطلع نبودند. بر همین اساس دادستانی از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری خواسته است از تخلیه ملک خودداری کرده و مدارک و مستندات خود را به سرعت ارائه دهد.

«ساختمان» این موسسه  فرهنگی متعلق به شهرداری است و بر اساس قراردادی با سازمان املاک و مستغلات به صورت حبس مطلق در دهه ۹۰ در اختیار  این موسسه قرار گرفته است  و  خانه اندیشمندان علوم انسانی ۱۲ سال پیش در محل پارک ورشو تهران به منظور همفکری و همراهی اندیشمندان در حوزه‌های مختلف علمی ایجاد شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها