کد خبر: 620548
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۲۳:۳۰:۱۵
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سوسیس و کالباس نخورید تا از شر این امراض در امان باشید!

خوردن مداوم سوسیس و کالباس می‌تواند منجر به چاقی و افزایش وزن و همچنین چربی خون شود. 

سوسیس و کالباس نخورید تا از شر این امراض در امان باشید!
کد خبر: 620548
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۲۳:۳۰:۱۵

بی‌شک سوسیس و کالباس جزو خوشمزه‌ترین غذاهای آماده و نیمه‌آماده است که از پیر و جوان و کودک همه به خوردن آن علاقه دارند. قطعاً همگان از مضرات بی‌اندازه زیاد این خوراکی‌های خوشمزه و وسوسه‌انگیز باخبرند اما طعم و عطر خوشایند این غذاها آن‌قدر لذت‌بخش است که نمی‌توان از خوردن‌شان چشم پوشید. بارها و بارها مقالات و حتی اخبار زیادی درباره نحوه تولید این خوراکی‌های خوشمزه در رسانه‌ها منتشر شده است اما همچنان این غذاهای نیمه‌آماده در سفره بسیاری از افراد جای دارند و بیشتر از چند بار در هفته مصرف می‌شوند.

به گزارش اعتمادآنلاین، مضرات مصرف سوسیس و کالباس بارها از سوی پزشکان تایید و اطلاع‌رسانی شده است اما چه چیزی در این مواد غذایی خوشمزه وجود دارد که برخلاف طعم لذیذشان، برای سلامت بدن مضرند؟ و با مصرف مداوم آنها چه خطراتی در کمین سلامت ماست؟

در این مطلب قصد داریم از مضرات مصرف مداوم سوسیس و کالباس بنویسیم:

 

با نخوردن سوسیس و کالباس سرطان را از خود دور نگه دارید

خوردن مداوم غذاهایی که با سوسیس و کالباس تهیه می‌شوند احتمال ابتلا به بیماری سرطان را افزایش می‌دهد. وجود نیتریت سدیم و نیترات سدیم در سوسیس و کالباس و گوشت‌های فرآوری‌شده باعث می‌شود مواد غذایی به اسید معده که برای هضم غذا ترشح می‌شود واکنش نشان دهند و احتمال ابتلا به سرطان را بالا ببرند. طبق تحقیقات محققان، سرطان مثانه از جمله بیماری‌هایی است که بر اثر مصرف بیش از حد سوسیس و کالباس افراد را تهدید می‌کند.

ایجاد حساسیت‌های پوستی

مصرف بیش‌از حد سوسیس و کالباس می‌تواند به راحتی شما را دچار حساسیت‌های پوستی کند. خارش، خشکی پوست، اگزما از جمله حساسیت‌های پوستی است که می‌تواند ناشی از مصرف زیاد سوسیس و کالباس باشد.

ناراحتی قلبی با مصرف سوسیس و کالباس

چربی‌های موجود در گوشت‌های فرآوری‌شده به شدت برای قلب مضر هستند بنابراین سوسیس و کالباس و گنجاندن این مواد غذایی در وعده‌های غذایی روزانه می‌تواند سبب بروز ناراحتی‌های قلبی و حتی انسداد رگ‌ها شود.

رابطه سوسیس و کالباس و فشار خون

مقدار نمک موجود در گوشت‌های فرآوری‌شده مانند سوسیس کالباس بسیار زیاد است و موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود.

در واقع خوردن سوسیس و کالباس به اندازه خوردن چیپس نمک وارد بدن می‌کند. حال با توجه به اینکه اغلب در کنار سوسیس و کالباس از خیارشور هم استفاده می‌شود تصور کنید چه میزان نمک وارد بدن‌تان می‌شود. پس اگر فشار خون دارید قید خوردن سوسیس و کالباس را بزنید.

افزایش ابتلا به بیماری کبد چرب

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که سوسیس و کالباس در سبد غذایی‌تان جای زیادی می‌گیرد، باید هرچه زودتر آن را با مواد خوراکی دیگری جایگزین کنید چراکه مصرف زیاد سوسیس و کالباس به دلیل وجود مواد نگه‌دارنده و همچنین چربی بالا احتمال ابتلا به کبد چرب را افزایش می‌دهد.

اضافه‌وزن و چاقی

خوردن مداوم سوسیس و کالباس می‌تواند منجر به چاقی و افزایش وزن و همچنین چربی خون شود. وقتی از مواد غذایی آماده و نیمه‌آماده استفاده می‌کنید مقادیر زیادی از مواد مضر نظیر چربی‌ها، نمک و... را وارد بدن خود می‌کنید که می‌تواند منجر به چاقی شود. به ویژه اینکه خوردن سوسیس و کالباس غالباً با انواع سُس‌های چرب همراه است که خود می‌تواند تاثیرات منفی آن را دوچندان کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها