کد خبر: 597472
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۲۰:۵۶:۳۲
| |

در ادامه افزایش قیمت کالاهای خوراکی:

قیمت سوسیس و کالباس در عرض 30روز تقریبا دوبرابر شد

در ادامه افزایش قیمت کالاهای خوراکی، قیمت انواع محصولات پروتئینی به‌طور متوسط 30 درصد گران‌تر شده‌است.

قیمت سوسیس و کالباس در عرض 30روز تقریبا دوبرابر شد
کد خبر: 597472
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۲۰:۵۶:۳۲

قیمت انواع محصولات پروتئینی که معمولا مواد اولیه آن از گوشت قرمز است در مدت کوتاهی افزایش قابل‌توجهی داشته‌است. 

به گزارش فرارو، قیمت گوشت قرمز در هفته‌های گذشته روند صعودی داشته و حالا اثر این اتفاق را می‌توانیم در فروشگاه‌های محصولات پروتئینی ببینیم. مثلا بسته ۳۰۰ گرمی کالباس برند کاپو که الان حدود ۱۶۷ هزار تومان قیمت دارد، یک ماه قبل ۱۱۶ هزار تومان فروخته می‌شد. یعنی در همین مدت کوتاه ۴۰ درصد گران شده است. 

۱- قیمت کالباس پرسی آندره با وزن نیم‌کیلو ۲۲۱ هزار و ۹۹۰ تومان است. این یکی را یک ماه قبل می‌توانستید حدود ۲۰۰ هزار تومان بخرید و الان قیمت یک کیلو از آن را می‌توانیم حدود ۴۴۵ هزار تومان درنظر بگیریم. 

۲- یکی از گران‌ترین بسته‌های ژامبون در بازار، بسته ۳۰۰ گرمی برند ۲۰۲ است که آن را به‌اسم ژامبون ۹۰ درصد، ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان می‌فروشند. یعنی حدود ۱۳ هزار تومان گران‌تر از هفته پایانی دی‌ماه.

۳- قیمت ژامبون گوسفندی برند دهکده پروتئین در بسته ۳۰۰ گرمی، ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ تومان است. مثلا سوسیس گوسفندی دست‌ساز دهکده پروتئین با وزن نیم‌کیلو ۲۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

۴- قیمت کالباس خشک هلندی سولیکو با وزن ۵۰۰ گرم، الان ۱۲۰ هزار تومان است. نسبت به یک ماه قبل حدود ۱۲ هزار تومان یعنی نزدیک ۱۰ درصد گران‌تر فروخته می‌شود.

۵- قیمت کالباس ۹۰ درصد برند فارسی ۱۰۴ هزار تومان است. آن را در بسته ۲۵۰ گرمی می‌فروشند که با گوشت فیله درست شده و عبارت‌های ۹۰ درصد و دودی روی این بسته‌های دیده می‌شود. 

۶- قیمت کالباس کاپو در بسته ۳۰۰ گرمی به ۱۶۶ هزار و ۹۰۰ تومان است. می‌توانیم ارزش یک کیلو از آن را حدود ۵۵۰ هزار تومان لحاظ کنیم که معادل قیمت ۱۰ کیلو مرغ است. البته بدنیست بدانید همین بسته ۳۰۰ گرمی کالباس نوروزی کاپو را یک ماه پیش ۱۱۶ هزار تومان می‌فروختند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها