کد خبر: 613413
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ۰۹:۳۲:۴۵
| |

سیدجلیل میرمحمدی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

کُمیت ما در اجرای قانون جوانی جمعیت لنگ می‌زند

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: کُمیت ما در اجرای این قانون لنگ می‌زند و نیاز است که نظارت جدی‌تری از طرف مجلس برای اجرای دقیق این قانون انجام شود و دستگاه‌های دولتی هم باید با اهتمام بیشتر و بهتری نسبت به اجرایی کردن این قانون اقدام کنند.

کُمیت ما در اجرای قانون جوانی جمعیت لنگ می‌زند
کد خبر: 613413
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ۰۹:۳۲:۴۵

سیدجلیل میرمحمدی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی چند سال اخیر و با تاکیداتی که به صورت مکرر مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت داشتند، سیاست‌های کاهش جمعیت لغو شد. البته هنوز هم در گوشه و کنار و به صورت جسته و گریخته فعالیت‌هایی برای کاهش جمعیت دیده می‌شود، اما مانند آن سال‌هایی نیست که سیاست کاهش جمعیت دنبال می‌شد.

به گزارش مهر، میرمحمدی متذکر شد: پیرو تأکیدات مستمر و مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر غلط بودن سیاست کاهش جمعیت و ضرورت افزایش جمعیت، مجلس یازدهم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به تصویب رساند که این قانون در بسیاری از موضوعات از جمله اعطای تسهیلاتی در حوزه خودرو، زمین، مسکن و اشتغال ورود پیدا کرده است.

وی درباره میزان اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: اجرای این قانون به نسبت موفقیت‌آمیز بوده، البته برخی از بخش‌های این قانون هم جای تأمل دارد و چون غیرعملی است، باید اصلاح شود. قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در صورتی می‌تواند مؤثر باشد که به خوبی اجرا شود و بر اجرای آن هم به خوبی نظارت شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید منابعی که در این قانون پیش‌بینی شده است محقق شود، افزود: برای مثال، از محل مالیات بر ارزش افزوده یا بودجه هر دستگاهی می‌توان اعتباراتی را برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در نظر گرفت.

نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به صورت کلی باید گفت که در برخی از موارد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خوبی اجرا شده اما در یکسری از موارد کُمیت ما در اجرای این قانون لنگ می‌زند و نیاز است که نظارت جدی‌تری از طرف مجلس برای اجرای دقیق این قانون انجام شود و دستگاه‌های دولتی هم باید با اهتمام بیشتر و بهتری نسبت به اجرایی کردن این قانون اقدام کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها