کد خبر: 613070
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۶ ۱۰:۳۳:۴۴
| |

تشکیل قرارگاهی جدید؛ این بار در بنیاد شهید و امور ایثارگران

سمیه گنجی، مشاور امور زنان و خانواده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح برنامه‌های هفته جمعیت از ایجاد قرارگاه جوانی جمعیت در بنیاد خبر داد.

تشکیل قرارگاهی جدید؛ این بار در بنیاد شهید و امور ایثارگران
کد خبر: 613070
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۶ ۱۰:۳۳:۴۴

 سمیه گنجی همزمان با آغاز هفته ملی جمعیت با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی به منظور فرهنگ‌سازی جهت افزایش جمعیت و فرزندآوری برگزار خواهد شد، گفت: برای الگوسازی در حوزه جوانی جمعیت مراسم تجلیل با معرفی همسران موفق شهدا که دارای سه فرزند هستند برگزار خواهد شد، معرفی مدیران و کارکنان بنیاد در سراسر کشور که دارای سه فرزند بیشتر هستند، برگزاری نشست ویژه نخبگان دارای سه فرزند و بیشتر و تجلیل از تشکل‌ها و گروه‌های مردمی فعال حوزه شاهد و ایثارگر در مسئله جمعیت از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در این هفته است.

به گزارش ایلنا، مشاور امور زنان و خانواده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ستاد ملی جمعیت از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه را به نام هفته ملی جمعیت نام‌گذاری کرده و برای هر روز یک عنوان در نظر گرفته است. با توجه به عناوین محتوایی که ستاد ملی جمعیت برای هفته ملی جمعیت مطرح کرده است، برای هر بخش شرح وظایفی مشخص و طی نامه‌ای به آن‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: روز ۲۴ اردیبهشت‌ماه «رسانه و جوانی جمعیت» بود که به همین منظور محتوای فاخری تهیه شد. در میان همسران شهدا افرادی را داریم که دارای فرزندان موفق هستند، برای نمونه در یکی از استان‌ها همسر شهیدی داریم که پنج فرزند دارند که هر پنج نفر آن‌ها پزشک هستند. هدف از اجرای این برنامه‌ها الگوسازی و معرفی الگوی برتر به جامعه ایثارگری است.

گنجی با بیان این نکته که محوریت روز دوم، ۲۵ اردیبهشت‌ماه، «مدیران و جوانی جمعیت» است، گفت: برنامه این روز تشویق مدیرانی است که دارای ۳ فرزند و سه فرزند به بالا هستند که اولویت با مدیرانی خواهد بود که فرزندان موفق دارند. این مدیران و فرزندان آن‌ها شناسایی شده و از آنان در روز ملی جمعیت تقدیر خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های روز ۲۶ اردیبهشت متمرکز بر محور «خانواده موفق و جوانی جمعیت» است. در این زمینه برنامه‌ریزی روی کارکنان بنیاد خواهد بود تا بررسی کنیم که چه افرادی فرزندان موفق با اولویت سه فرزند به بالا دارند. محور برنامه‌ها در ۲۷ اردیبهشت «دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت» است. به این منظور ابلاغیه‌ها و برنامه‌هایی که در قانون جمعیت ستاد ملی برای ما ارسال شده را به معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد پیشنهاد دادیم تا آن‌ها به عنوان دستورالعمل تنظیم و به مجموعه‌های بنیاد ارسال کنند.

گنجی تصریح کرد: محور روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه «شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت» خواهد بود که این بخش در سازمان‌های تابعه بنیاد پیگیری می‌شود و همین برنامه‌ها را به آن‌ها نیز ابلاغ کردیم.

وی افزود: ۲۹ اردیبهشت‌ماه روز «نخبگان و جوانی جمعیت» است و از میان جامعه نخبگان و فرزندان نخبه شاهد و ایثارگر با اولویت سه فرزند به بالا با فرزندان موفق تجلیل می‌شود. مرحله بعدی انتشار این محتوای رسانه‌ای در جهت اشاعه بحث الگوپروری است.

گنجی گفت: ۳۰ اردیبهشت‌ماه «گروه‌های مردمی، مردم‌نهاد و جوانی جمعیت» نام گرفته است که در این زمینه طی نامه‌ای از تشکل‌ها خواسته شد تا گروه‌های جهادی که شاهد و ایثارگر هستند و در راستای رشد جمعیت و فرزندآوری فعالیت می‌کنند شناسایی شده و معرفی شوند تا از این افراد تجلیل شود. ۳۰ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز ملی جمعیت است و ستاد ملی جمعیت برنامه‌هایی دارد که ماحصل این هفته در این روز گنجانده شده است.

وی خاطرنشان کرد: چالشی با عنوان «سهم من از جوانی ایران» در بدنه بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شده است تا جامعه ایثارگری به این موضوع بپردازد و ماحصل آن در روز ملی ازدواج؛ سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اعلام می‌شود. در حقیقت معاونت فرهنگی و معاونت توسعه بنیاد رویدادهای فرهنگی در قالب مسابقه، خاطره یا دلنوشته در این موضوع را اجرایی می‌کنند.

مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و خانواده در پایان گفت: در بنیاد شهید و امور ایثارگران قرارگاه جوانی جمعیت ایجاد شده و در مورد شبکه‌سازی با حضور گروه‌های جهادی اقدام شده است که حدود هزار گروه جهادی فعال در سراسر کشور در این زمینه شناسایی شد که از بهترین اقدامات بنیاد بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها