کد خبر: 605626
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۲۲:۲۰:۳۶
| |

محمدباقر قالیباف:

کشور را نمی‌توانیم قوی کنیم مگر اینکه بستر حضور واقعی مردم فراهم باشد

سهام عدالت طرحی شکست خورده است

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، هر نتیجه‌ای در آن حاصل شود، کشور، انقلاب و مردم پیروز خواهند بود و مشارکت پایین و حداقلی هر نتیجه‌ای داشته باشد، به معنی عدم موفقیت ما و کشور خواهد بود.

 کشور را نمی‌توانیم قوی کنیم مگر اینکه بستر حضور واقعی مردم فراهم باشد
کد خبر: 605626
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۲۲:۲۰:۳۶

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: هرکس ممکن است هر مشکل و مسئله‌ای را برای حل شدن به جایی ارجاع دهد اما زمانی که مجلس و دولت کنار هم می‌نشینند دیگر نباید کار را به جایی ارجاع داد.

به گزارش ایسنا،  قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه سرانه ما در همه امور باید متمرکز بر خانواده باشد و برای قوی بودن باید با این هدف پیش برویم و مسیر تحول ما باید اینجا باشد، گفت: اگر در این مسیر پیش برویم، خواسته‌هایمان محقق می‌شود. روش آن نیز مهم است. 

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: اگر می‌خواهیم اقتصاد متحول شود، باید مردمی شود همینطور درباره حوزه اجتماعی، محیط زیست، فرهنگی، نظامی، امنیتی و دفاعی. اساس نظام اسلامی ما با تأکید بر محوریت مردم است همانطور که در زمان دفاع مقدس بود. اگر امروز در حوزه نظامی و دفاعی قوی و جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم به دلیل مردمی بودن عرصه دفاعی و امنیتی ماست که تجربه کرده‌ایم.

رئیس قوه مقننه درباره سهام عدالت به‌عنوان طرحی که در اجرا به شکل واقعی مردمی‌سازی نشد اشاره کرد و گفت: در این طرح در عین اینکه بخش قابل توجهی یعنی حدود هزار همت به عنوان سهام عدالت به مردم واگذار شد و امروز ۴۹ میلیون نفر صاحب سهام عدالت هستند اما با همه این ظرفیت‌ها هم نوع واگذاری و هم نوع تعامل به شکل دوطرفه نبود که بتواند مردم را به صحنه اقتصاد بیاورد.

وی در ادامه با بیان اینکه وقتی حرف از مردمی‌سازی در اقتصاد می‌زنیم می‌بینیم که پروژه سهام عدالت اشتباه اجرا شده است، اظهار داشت: باید توجه کنیم که در مردمی‌سازی اقتصاد، به خلاقیت، نگاه، اندیشه و توان مردم نیاز داریم نه فقط به پول مردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از راه‌های مشارکت و رقابت را امیدوار شدن مردم دانست و خاطرنشان کرد: به‌عنوان جبهه انقلاب برای ایجاد رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات باید به‌صورت جدی تحول و امیدواری را در دل مردم ایجاد کرده و یک انتخابات خوب را با موفقیت رقم بزنیم و باید باور کنیم کشور را نمی‌توانیم قوی کنیم مگر اینکه بستر حضور واقعی مردم را با تصمیمات خود فراهم کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها