کد خبر: 604489
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۰:۱۹:۴۸
| |

ریشه‌یابی عجیب نماینده قالیبافی از اعتراضات اخیر؛ افزایش تورم و بحران زیست اقتصادی!

به عقیده یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یک نظام هوشمند توامان باید هم تغییرات را رصد کند، هم آن را مدیریت کند و متناسب با نیاز تفاوت نسلی، قواعد و قوانینش را تغییر دهد. درصورت در پیش گرفتن چنین مسیری اعتماد آسیب دیده باز می‌گردد.

ریشه‌یابی عجیب نماینده قالیبافی از  اعتراضات اخیر؛ افزایش تورم و بحران زیست اقتصادی!
کد خبر: 604489
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۰:۱۹:۴۸

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران و نایب رئیس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نخستین ویژگی‌های یک حکمرانی خوب، این است که اگر لازم باشد، دست به اصلاح و تغییر می‌زند. 

به گزارش ایلنا، پیرهادی گفت: در دو دهه اخیر گسست نسلی ایجاد شده و لازم است تفاوت‌ها و سبک زندگی آنان دیده شود. در این مسیر ما برای حفظ انسجام و اتحاد ملی مان باید پای صحبت‌های این نسل بنشینیم و مسیر را برای حفظ اتحاد و همبستگی ملی هموار کنیم. .

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بخش اجتماعی و برخورد با این نسل باید اصلاحات اساسی صورت گیرد و در برخوردهایی از نوع گشت ارشاد بازنگری انجام شود و حرکت به سمتی باشد که اکثریت جامعه را قانع و راضی نگه دارد و مانع از ایجاد نارضایتی در بخشی از جامعه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: اگر در این عرصه‌ها انعطاف نشان داده شود و به این تفاوت‌ها توجه شود و در عمل هم چه در وضع قوانین، چه در نحوه برخورد یک تجدیدنظر جدی شود من فکر می‌کنم نوعی اعتماد ایجاد خواهد شد و این همان نقطه‌ای است که صف خیل کثیری که احساس دگر بودن یا تفاوت فرهنگی را دارند، با کسانی که به سمت ساختارشکنی می‌روند و قصد دارند ساختارهای کلان را با شکل‌های خشونت‌آمیز یا قهرآمیز و شیوه‌هایی که می‌بینیم بشکنند، جدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: قوای سه گانه در کنار هم و در هماهنگی با هم باید در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و اساسا برای داشتن یک حکمرانی خوب انعطاف هایی را از خود نشان دهند که همه این موارد به اتکای قوانین بالادستی و قانون اساسی که گزاره‌های بسیار روشن و شفافی دارد، قابل انجام است و همبستگی ملی جدی را ایجاد خواهد کرد.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب در واکنش به سوالی درباره «چرایی طرح شعارهای اجتماعی و فرهنگی از سوی برخی افراد جامعه در اعتراضات پاییز گذشته»، ابراز داشت: مسئله شکاف طبقاتی، فقر، افزایش تورم، بحران زیست اقتصادی یک موضوع مهم است که اگر به آن پرداخت نشود، می‌تواند تبدیل به یک بحران شود. همانطور که در سال ۹۶ و ۹۸ تبدیل به بحران شد.

پیرهادی همچنین در رابطه با اصلاح ساختارهایی که دولت و مجلس در ماه‌های اخیر بر آن تاکید می‌کنند، گفت: برای حرکت به سمت اصلاح ساختارهای اقتصادی و اجتماعی، اولویت اول دولت باید به کارگیری نیروهای کارآمد باشد. البته تغییر برخی وزرا نشان داد که دولت قصد دارد قدم‌هایی را در این راستا بردارد. اما این مسیر نیاز به تداوم دارد و هنوز کافی نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها