کد خبر: 604199
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۰۹:۴۶:۴۶
| |

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان:

قراردادهای موقت امنیت شغلی کارگران را تهدید می‌کند

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان قرادادهای موقت امنیت شغلی کارگران پیمانکاری را به خطر انداخته است.

قراردادهای موقت امنیت شغلی کارگران را تهدید می‌کند
کد خبر: 604199
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۰۹:۴۶:۴۶

عباس کاربخش (دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان) گفت: حل مشکلات کارگران در هر دوره و سال جاری مغفول مانده و باعث ناامیدی کارگران شده است، اما به طور کلی مهم‌ترین مطالبه‌ی کارگران ترمیم وضعیت قرادادها، اشتغال آن‌ها و همچنین بهبود وضعیت معیشتی آنها است. 

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: امروزه بسیاری از کارگران قرارداد موقت هستند و همین باعث از بین رفتنِ امنیت شغلی آن‌ها شده به طوری که نمی‌توانند برای شغل خود آینده‌ای متصور شوند. کارفرما به راحتی می‌تواند کارگر را اخراج کند و کسی نمی‌تواند جلوی او بایستد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان در خصوص مشکلات کارگران پیمانکاری گفت: قرادادهای موقت برای همه‌ی کارگران مشکلاتی را به وجود آورده و این مشکل برای کارگران پیمانکاری چندین برابر است.

کاربخش افزود: ما کارگرانی را می‌شناسیم که سابقه‌ی زیادی داشتند اما با تغییر پیمانکار شغل خود را از دست داده‌اند. بنابراین باید قراردادها را ساماندهی کرد و قرادادهای موقت در کارهای مستمر را تبدیل به قرادادهای دائم کرد تا امنیت شغلی کارگران برقرار شود. 

وی با تاکید براینکه قراردادهای موقت راندمان کار کارگران را پایین می‌آورد، گفت: کارگری که نمی‌داند تا چه زمانی برسر کار خود خواهد ماند و نگران اخراج شدن است، بهره‌وری پایینی دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها