کد خبر: 601772
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۲۱:۵۸:۰۳
| |

مرور کوتاه اعتمادآنلاین بر خبرهای روز بیستم اسفند در چهاردقیقه

بازهم مسمومیت

اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌ شما مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

بازهم مسمومیت
کد خبر: 601772
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۲۱:۵۸:۰۳

در روزی مسمومیت دانش‌آموزان بازهم در چندشهر کشور تکرار شد، اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌ شما مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

... ادامه دارد...

مسمومیت دانش‌آموزان در آبادان و باغملک ادامه پیدا کرد.

البته ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در گزارشی که مدعی شد «۳۰ متخصص برجسته وزارت بهداشت» در تهیه آن نقش داشته‌اند، آورده «بخش اندکی یعنی کمتر از ۱۰ درصد دانش‌آموزان یک ماده محرک که از نوع گازهای جنگی، خطرناک و کشنده نبوده، استنشاق کردند و بخش اعظمی نیز تحت تاثیر آثار روحی و روانی و اضطراب قرار گرفتند.»- آثار روحی و روانی؟!

وزارت کشور هم بیانیه داده که در چندین شهر ۱۰۰نفر را درباره این ماجرا بازداشت کرده است و از دانش‌آموزان خواست چون شمار مسمومیت کاهش داشته، غیبت نکنند.

و البته اوضاع بد در آموزش‌وپرورش فقط محدود نبود به ادامه خبرهای مسومیت؛ که بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۹۱۱ هزار دانش‌آموز در ایران از تحصیل بازمانده‌اند. استان سیســتان و بلوچستان در دو شــاخص «بازماندگی از تحصیــل» و «ترک‌ تحصیل» بدترین وضع را داشته است.

استقبال از یک توافق

اتحادیه اروپا و کشورهای مختلف از جمله آمریکا، فرانسه، روسیه، ترکیه، بحرین، مصر، امارات و طالبان افغانستانبه طور رسمی از توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابطشان استقبال کردند.

اتحادیه اروپا می‌گوید که چشم‌انتظار اجرای این توافق است.

در بیانیه‌ای که اتحادیه اروپا منتشر کرده بدون اشاره به نام چین که میانجی اصلی این توافق بوده، از تلاش‌ها برای رسیدن به این توافق قدردانی شده است.

قیمت دلار روبه افول است؟

قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد هم‌چنان کاهش می‌یابد و روز شنبه به قیمت ۴۵ هزار و ۳۰۰ تومان هم رسید، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین معتقد است که در روزهای آینده قیمت ارز باز هم کاهش خواهد یافت.

نرخ برابری پوند بریتانیا نیز ۵۵ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شد و هر یورو با قیمت ۴۸ هزار و۸۰۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه هم در بازار بیش از سه میلیون تومان کاهش داشت و قیمت هر سکه به قیمت ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌‌شود. سکه طرح قدیم نیز ۲۲ میلیون تومان فروخته شده و بهای هر قطعه نیم‌سکه نیز ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

 

و سرانجام این‌که در دور حذفی جام ملت‌های فوتبال جوانان مرد آسیا، تیم ملی ایران با یک‌گل به تیم ملی عراق باخت و از دور این بازی‌ها حذف شد.

در مهم‌ترین بازی لیگ‌برتر فوتبال مردان ایران، سپاهان، پرسپولیس ۱۰نفره را با یک‌گل دیرهنگام شکست داد و چندین‌گام به قهرمانی نزدیک شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها