کد خبر: 600677
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۴:۰۱:۳۵
| |

مسمومیت‌ دانش‌آموزان دختر به مشهد هم رسید؛ تعدادی از آنها به بیمارستان منتقل شدند

فرماندار نیشابور از مسمومیت 50 دانش‌آموز در این شهرستان خبر داد و گفت: 10 نفر از این دانش‌آموزان با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

مسمومیت‌ دانش‌آموزان دختر به مشهد هم رسید؛ تعدادی از آنها به بیمارستان منتقل شدند
کد خبر: 600677
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۴:۰۱:۳۵

امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد مقدس اظهار داشت: صبح امروز خبری مبنی بر مسمومیت دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه صداقت مشهد به دست ما رسید و در حال پیگیری موضوع هستیم.

به گزارش تسنیم، شوشتری تصریح کرد: نمی‌دانیم منشأ این مسمومیت گاز بوده است یا خیر؛ ممکن است دانش‌آموزان به‌صورت تلقینی این موضوع را مطرح کرده باشند و در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: این دانش‌آموزان به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال پیدا کردند و حال عمومی آن‌ها مساعد است.

جواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز ابراز کرد: تعدادی از دانش‌آموزان علائم شبیه کرونا و آنفلوآنزا داشتند و  هنوز این‌که مسمومیت باشد قابل تأیید نیست و باید بررسی بالینی شود.

وی ادامه داد: این ماجرا در دست پیگیری است و اخبار تکمیلی بعد از پیگیری‌های نهایی اعلام خواهد شد.

انتقال دانش‌آموزان نیشابوری با علائم مسمومیت به بیمارستان/ حال همه خوب است

فرماندار نیشابور از مسمومیت 50 دانش‌آموز در این شهرستان خبر داد و گفت: 10 نفر از این دانش‌آموزان با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

جوان در نیشابور اعلام کرد: 50 دانش‌آموز در دبیرستان دخترانه بقراط دچار علائم مسمومیت شدند که از این تعداد 10 نفر با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و کار درمانشان در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر این جریان حالت روانی دارد و دانش‌آموزان بدحال نیستند‌.

حال دانش آموزان نیشابوری مساعد است

رئیس آموزش و پرورش نیشابور گفت:25 نفر از دانش آموزان که دچار بی حالی و سرگیجه بودند به بیمارستان منتقل شدند و در حال حاضر حالشان مساعد گزارش شده است.

سیدمهدی قاضی در نیشابور اظهارداشت: امروز صبح به ما اطلاع دادند تعدادی از دانش آموزان مدرسه بقراط حالشان بهم خورده است.بلافاصله با هماهنگی‌های انجام شده اورژانس در مدرسه مستقر شد‌ و 25 نفر از این دانش آموزان که دچار بی حالی و سرگیجه بودند به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: تعدادی از دانش‌آموزان نیز به لحاظ جو روانی و نگرانی و اظطراب دچار استرس شده بودند و مورد خاصی نداشتند.

رئیس آموزش و پرورش نیشابور تصریح کرد: از حوزه‌های مختلف شهرستان، مسئولان در مدرسه حضور دارند و موضوع در حال بررسی است و به محض اینکه موضوع  تایید شود و به یک نتیجه جامع در مورد علل این حادثه برسیم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: خانواده ها نگران نباشند چرا که مورد خاص و نگران کننده‌ای نیست و دانش آموزانی که به بیمارستان منتقل شدند بر اساس معاینه پزشکان مورد خاصی ندارند و از بابت احتیاط به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال عمومی همه دانش آموزان خوب است و مشکل خاصی ندارند.

این مقام مسئول اظهار کرد: از خبرنگاران‌ و رسانه ها می‌خواهیم کمک کنند تا نگرانی در جامعه ایجاد نشود و خانواده ها اطمینان داشته باشند موضوع خاصی نیست و همکاران فرهنگی ما خادمان مردم هستند و شبانه روز در حال تلاش هستند و این‌ موضوع در حال بررسی است و تا تحقیقات تکمیل نشود نمی‌توانیم اعلام کنیم.

 اسدی، رئیس آتش نشانی نیشابور نیز گفت: با پیگیری‌های همکاران و متخصصین هیچ گونه علایم مسمومیت یا خطری مبنی بر وجود  گاز در مدرسه مشاهده نشده است.

مسمومیت در مدارس مشهد به 6 مدرسه رسید

فرماندار مشهد گفت: تاکنون دانش‌آموزان 6 مدرسه در شهر مشهد دچار مسمومیت شده‌اند.

محسن داوری در مشهد مقدس اظهار داشت: از صبح امروز دانش‌آموزان 6 مدرسه در سطح شهر مشهد دچار مسمومیت شده‌اند که دانش‌آموزان علائمی همچون تنگی نفس و حالت تهوع داشته‌اند.

وی اضافه کرد: بخشی از این دانش‌آموزان در محل توسط اورژانس درمان شدند و تعدادی دیگر به بیمارستان‌های اطراف منتقل شده‌اند و تحت درمان قرار گرفته‌اند. این مدارس در مناطق مختلف مشهد و دارای گستردگی از نظر بعد مسافت است و در مناطقی مانند شریعتی، سیدرضی، موسوی قوچانی، رسالت و... بوده است.

فرماندار مشهد با بیان اینکه "این موضوع در زمان حاضر توسط نهادهای امنیتی و علوم پزشکی در دست بررسی است" گفت: 5 مدرسه مورد مسمومیت قرار گرفتند که مسمومیت دانش‌آموزان این مدارس تأیید شده است و حال همه دانش‌آموزان مساعد است.

داوری ادامه داد: مسمومیت دانش‌آموزان یک مدرسه ساعت 12 گزارش شده است که تیم‌ها در حال اعزام هستند تا مسمومیت را تأیید کنند.

اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص بروز علائم گوارشی و تنفسی در جمعی از دانش آموزان اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: صبح امروز طی تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر بروز علائم گوارشی و تنفسی در تعدادی از دانش آموزان دبیرستانی، به سرعت آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شد و دانش آموزان توسط پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی تحت اقدامات و مراقبت‌های بالینی لازم در محل قرار گرفتند.

با رسیدگی و بررسی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی بسیاری از دانش آموزان به صورت سرپایی مورد بررسی و تحت درمان در محل قرار گرفتند و 34 دانش آموز برای انجام بررسی‌های بیشتر و اطمینان از سلامتی به دو بیمارستان منتقل شده و در حال حاضر تحت مراقبت‌های کنترلی قرار دارند.

تمام دانش آموزان بستری شده صرفاً جهت مراقبت تحت نظر هستند و خوشبختانه علائم بدحالی در میان آنها مشاهده نمی‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها