اسماعیل کوثری، نماینده تهران:

در کوتاه‌ترین زمان باید علت مسمومیت‌های اخیر مشخص و برخورد جدی شود

یک نماینده مجلس گفت: در کوتاه‌ترین زمان باید علت مسمومیت دانش‌آموزان مشخص شود، باید هر چه زودتر عواملی که این اقدام ناشایست را انجام دادند، شناسایی شده و با آنان برخورد جدی شود.

در کوتاه‌ترین زمان باید علت مسمومیت‌های اخیر مشخص و برخورد جدی شود
کد خبر: 600260
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۰۹:۵۶:۱۹

اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه علت مسمومیت دانش‌آموزان در برخی از نقاط کشور چیست، اظهار داشت: در هر مورد و موضوعی تا زمانی که اطلاعات و آگاهی کاملی پیدا نکردیم، نباید اظهارنظر کنیم چرا که باعث نگرانی بیشتر مردم می‌شود.

به گزارش مهر، بخش هایی از گفت و گوی کوثری را در ادامه می خوانید:

  • رئیس جمهور مأموریت رسیدگی به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را به وزیر کشور داده است و رسیدگی‌ها در حال انجام است تا در اسرع وقت مردم در جریان علت این موضوع قرار گیرند و از نگرانی بیرون بیایند.
  • در کوتاه‌ترین زمان باید علت مسمومیت دانش‌آموزان مشخص شود، باید هر چه زودتر عواملی که این اقدام ناشایست را انجام دادند، شناسایی شده و با آنان برخورد جدی شود. حتماً قوه قضائیه باید با کسانی که این کار را انجام دادند و به دنبال ایجاد خدشه در امنیت کشور هستند، برخورد قاطع کند.
  • تا زمانی که علت مسمومیت دانش‌آموزان به صورت کامل مشخص نشده، نباید بر اساس حدس و گمان و احتمال صحبت کنیم. اظهارنظر غیردقیق درباره این موضوع بیشتر باعث نگرانی خانواده‌ها می‌شود. باید منتظر بمانیم تا نتیجه بررسی‌ها مشخص شود و توسط مسئولان ذیربط و متولیان پیگیری این پرونده اعلام شود.
  • اینکه آیا امکان دارد مسمومیت دانش‌آموزان از سوی عوامل خارجی باشد، هر نوع احتمالی وجود دارد. دشمنان ما تاکنون خباثت‌های زیاد و پیچیده‌ای از خود نشان دادند و بارها افراد بی گناه را ترور کردند. برای مثال، زائران حرم شاهچراغ (ع) افرادی بی گناه بودند اما دشمنان در اقدامی تروریستی آنان را به شهادت رساندند.
  • ما باید به طور دقیق بررسی‌های خود را انجام داده و به علت رخداد برسیم و آن موقع باید نتیجه اعلام شود. روشن شدن ابعاد این موضوع کار تحقیقاتی و پیگیری مستمر می‌خواهد، اما مردم مطمئن باشند که عوامل این اقدام از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور شناسایی خواهند شد.
  • وزیر کشور مسئول رسیدگی به این موضوع شده است و سایر افراد باید مراقب اظهارات خود درباره این موضوع باشند. لازم است قوه قضائیه با هر فرد و حتی مسئولی در هر جایگاهی که اظهارات بی‌اساس درباره پرونده مسمومیت دانش‌آموزان دارد و در راستای اهداف دشمن سخن می‌گوید، برخورد قاطع کند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها